هشدار تولیدکنندگان آلمانی نسبت به کمبود مواد غذایی

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۲۱:۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۰۵۳۹
هشدار تولیدکنندگان آلمانی نسبت به کمبود مواد غذایی
تولید کنندگان محصولات غذایی اعلام کردند که نمی‌توانند با هزینه های سرسام آور انرژی فعالیت خود را ادامه بدهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، تولیدکنندگان مواد غذایی آلمان هشدار داده اند که افزایش قیمت انرژی ممکن است به زودی آنها را مجبور به توقف فعالیت کند.

«در عرضه روزانه غذا برای مردم در آلمان مشکل اساسی وجود دارد. در نامه ای از صنعت آمده است که وضعیت بیش از حد جدی است.»

شرکت‌ها اکنون می‌ترسند که خطوط تولید به زودی متوقف شود و مراکز  فروش توزیع مواد غذایی بسته شوند. برخی حتی برای ورشکستگی احتمالی آماده می شوند.

بر اساس گزارش دی ولت، این نامه توسط موسسه مواد غذایی منجمد آلمان و انجمن شرکت های انبار سرد و لجستیک آلمان آغاز شد و توسط پنج گروه صنعتی دیگر امضا شد.

 این نامه خطاب به صدراعظم اولاف شولز، وزیر اقتصاد فدرال رابرت هابک و وزیر فدرال غذا جم اوزدمیر بود.

به گفته نویسندگان این نامه، وضعیت مالی تولیدکنندگان مواد غذایی هر روز بدتر می شود که می تواند به زودی موجی از ورشکستگی در این صنعت را به همراه داشته باشد. 

آنها هشدار می‌دهند که برای نجات این وضعیت به مداخله دولت نیاز است. به ویژه، آنها خواستار حمایت مالی از تولیدکنندگان هستند.

"صنایع غذایی در حال حاضر بدترین بحران را از پایان جنگ جهانی دوم تجربه می کند... اکنون اقدام کنید، در غیر این صورت یخچال و فریزر فروشگاه‌ها به زودی خالی خواهد شد."

آلمان، همراه با اتحادیه اروپا، با افزایش شدید قیمت انرژی و افزایش بی سابقه تورم در بحبوحه تشدید تحریم های ضد روسیه و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه مواجه است.

این وضعیت همچنین می تواند به زودی به جیره بندی انرژی و کمبود انرژی منجر شود. صنایع غذایی منجمد به دلیل وابستگی شدید به برق برای فریزرها، به ویژه در معرض مشکلات تامین انرژی است.

انتهای پیام/

نظر شما