آلمان با کمبود دستمال توالت مواجه است

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - ۱۱:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۰۵۸۱
آلمان با کمبود دستمال توالت مواجه است
تولیدکنندگان آلمانی اعلام کرده اند که بحران انرژی منجر به افزایش قیمت ها و محدودیت عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، تولید دستمال توالت آلمان تحت فشار بحران گاز اروپا قرار دارد که ممکن است این کشور با کمبود این محصول مواجه شود. 

برخی از شرکت‌ها قبلاً اعلام ورشکستگی کرده‌اند یا تولید خود را به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی کاهش داده‌اند، زیرا رهبران صنعت از دولت می‌خواهند تا سقف‌های قیمتی را در نظر بگیرد.

کارستن رول،  رئیس سیاست انرژی و آب و هوا در انجمن تجاری« فدراسیون صنایع آلمان » موسوم به  BDI به فایننشال تایمز گفت: «این بحران احتمالاً برای صنایع تولیدی شدیدتر از کووید خواهد بود.»

با افزایش نگرانی ها از کمبود برق و افزایش هزینه های انرژی در بحبوحه کاهش تحویل گاز از روسیه، Essity که صاحب برندهایی مانند Zewa، Libresse و Lotus است می گوید که قبلاً مجبور شده است قیمت ها را تا 18 درصد افزایش دهد و در حال بررسی منابع جایگزین است.

در همین حال، دیگر سازندگان کاغذ توالت، مانند Hakle مستقر در دوسلدورف، که از سال 1928 فعالیت می‌کند، شروع به اعلام ورشکستگی کرده‌اند و ادعا می‌کنند که افزایش قیمت انرژی، هزینه‌های بالای خمیر کاغذ و هزینه‌های حمل و نقل، کسب‌وکارشان را از نظر مالی غیرقابل تحمل کرده است.

کارن یونگ، رئیس بازاریابی هاکل، به رویترز گفت: "در مدت زمان بسیار کوتاهی، قیمت برق و گاز به حدی افزایش یافته است که نمی توان آنها را به این سرعت به مشتریان منتقل کرد و قیمت ها را افزایش داد ."

بر اساس گزارشراشاتودی، حدود 718 شرکت آلمانی در ماه آگوست ورشکسته شدند که جهشی 26 درصدی نسبت به سال قبل است.

 انتظار می رود این رقم در ماه سپتامبر در حدود 25 درصد باقی بماند و در اکتبر به 33 درصد برسد.

صنعت کاغذ آلمان اکنون از دولت اولاف شولتز می خواهد که سقف قیمت انرژی را وضع کند و ادعا می کند که این تنها چیزی است که می تواند جلوی ورشکستگی ها را بگیرد.

 فولکر یونگ، مدیر عامل هاکل، به فایننشال تایمز گفت: «فکر نمی‌کنم موج ورشکستگی‌ها را بتوان متوقف کرد مگر اینکه سقف [قیمت انرژی] داشته  باشیم.»

 

قیمت ها در آلمان و همچنین در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا چندین ماه است که سر به فلک کشیده است. 

اداره آمار فدرال آلمان (Destatis) این هفته گزارش داد که قیمت انرژی در این کشور در 12 ماه گذشته حدود 139 درصد افزایش یافته است، و قیمت برق 174.9 درصد افزایش یافته است. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز