قیمت هیزم در آلمان سر به فلک کشید

۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۰۹:۵۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۱۰۳۸
قیمت هیزم در آلمان سر به فلک کشید
اداره آمار فدرال (دستاتیس) اعلام کرد که قیمت هیزم و گلوله‌های چوب در آلمان در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۸۵.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اداره آمار فدرال آلمان (Destatis) گزارش داد که قیمت هیزم و چوب در آلمان در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته 85.7 درصد افزایش یافته است.

ارقام نشان می دهد که هزینه هیزم بسیار سریعتر از قیمت مصرف کننده به طور کلی رشد می کند که در مدت مشابه 7.9 درصد افزایش یافته است.

اداره آمار توضیح داد: دلایل افزایش قیمت بیش از حد ​​هیزم و گلوله های چوبی، افزایش تقاضا و همچنین افزایش قیمت خرید و هزینه حمل و نقل در صنعت چوب است .

همچنین اشاره کرد که در میان افزایش قیمت انرژی، افراد بیشتری در آلمان به هیزم به عنوان راهی جایگزین برای گرم کردن خانه‌های خود روی آورده‌اند.

آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در بحبوحه توقف عرضه گاز طبیعی روسیه، با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند. 

بر اساس این گزارش، ماه گذشته میلادی، برلین مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف کاهش مصرف گاز در طول فصل سرمای آتی اعلام کرد.

 این اقدامات شامل کاهش دمای گرمایش در ادارات و ساختمان های عمومی، به استثنای نهادهای اجتماعی مانند بیمارستان ها، از 20 به 19 درجه سانتیگراد است. کسب‌وکارها، از جمله خرده‌فروشان بزرگ، قبلاً شروع به کاهش استفاده از برق کرده‌اند.

بر اساس گزارش راشاتودی، افزایش هزینه های انرژی به خانوارها و مشاغل در سراسر اتحادیه اروپا آسیب رسانده است. 

سایر کشورهای اروپایی نیز اقدامات شدیدی را برای محدود کردن مصرف انرژی مانند ممنوعیت روشنایی بیرون ساختمان ها و کاهش دمای گرمایش داخلی، اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما