صدراعظم آلمان به دنبال نفت در خلیج فارس

۱۴۰۱/۰۷/۰۴ - ۱۵:۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۱۱۹۷
صدراعظم آلمان به دنبال نفت در خلیج فارس
صدراعظم آلمان که به دنبال از دست دادن منابع انرژی روسیه در نتیجه تهاجم این کشور به اوکراین به منطقه خلیج فارس سفر کرده است

به گزارش خبرگزاری برنا،  اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، با امید به مشارکت‌های جدید در حوزه انرژی، روز شنبه ۲۵ سپتامبر (سوم مهر)، در چارچوب یک سفر دو روزه به منطقه خلیج فارس، وارد جده، پایتخت عربستان سعودی شد.

شولتس با همراهی یک هیات بزرگ شامل نمایندگان چندین بخش اقتصادی و صنعتی وارد فرودگاه جده شد و شاهزاده خالد بن فیصل آل سعود، فرماندار منطقه مکه، از او استقبال کرد.

وی سپس برای دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به کاخ سلطنتی السلام رفت.

صدراعظم آلمان که به دنبال از دست دادن منابع انرژی روسیه در نتیجه تهاجم این کشور به اوکراین به منطقه خلیج فارس سفر کرده است، امیدوار است که با کشورهای غنی از نفت و گاز این منطقه به همکاری جدیدی در حوزه انرژی دست یابد.

خبرگزاری رسمی آلمان به نقل از یک منبع دیپلماتیک در سفارت این کشور در ریاض که نخواست نامش فاش شود، در آستانه سفر شولتس گفت که نتایج مذاکرات با شاهزاده محمد بن سلمان و شماری دیگر از مقام‌های این کشور، برای شولتس بسیار اهمیت دارد.

این منبع با اشاره به تاکید دو طرف بر اهمیت اصلاح مسیر روابط دو کشور که در نتیجه اختلاف مواضع درمورد شماری از موضوعات، از جمله جنگ یمن و حقوق بشر، سست شده بود، بیان کرد که بحران انرژی، پیامدهای جنگ اوکراین، پرونده هسته‌ای ایران، و دستورکار اجلاس سران جی-۲۰ که در نوامبر آینده در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، در دستورکار مذاکرات دو هیات خواهد بود.

یک منبع دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت که اهمیت عربستان سعودی در جایگاه صادرکننده سوخت‌های فسیلی و قدرت منطقه‌ای، به این معنی است که باید «روابط کاری محکمی» با ولیعهد ایجاد شود. در این دیدار، دو رهبر جنبه‌های روابط عربستان و آلمان و زمینه‌های مشارکت بین دو کشور را بررسی کردند و درمورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه و فرصت‌های توسعه آن مطابق با چشم‌انداز پادشاهی ۲۰۳۰ به گفت‌وگو پرداختند.

به گفته منابع دولتی، برلین درصدد است در زمینه فناوری‌های جدیدی مانند هیدروژن سبز که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود و آلمان می‎تواند مقادیر بزرگی از آن را در مقیاس وسیع از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کند، همکاری خود را با این کشورها توسعه دهد.

اولاف شولتس روز شنبه عربستان سعودی را به مقصد امارات ترک کرد تا صبح یکشنبه، ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)، با شیخ محمد بن زیاد آل نهیان، رئیس‌ جمهوری امارات، دیدار کند.

خبرگزاری امارات (دبلیوای‌ام) گزارش داد که مریم بنت محمد المحیری، وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات، و چندین مقام دیگر، در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی به استقبال شولتس رفتند.

قرار است صدر اعظم آلمان پیش از بازگشت به برلین راهی دوحه شود تا با مقام‌های قطر نیز مذاکره کند

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز