طلا به پایین ترین حد خود در ۲۹ ماه گذشته رسید

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۲۲:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۱۶۳۴
طلا به پایین ترین حد خود در ۲۹ ماه گذشته رسید
طلا به روند نزولی ادامه داده و به پایین ترین سطح 29 ماهه رسید. سطح 1600 می تواند اولین سطح حمایت و دفاعی طلا باشد. حرکت بعدی در صورت نزول 1546 است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طلا به روند نزولی ادامه داده و به پایین ترین سطح خود از اوایل ماه مارس رسید. و از این زمان به بعد طلا در یک کانال نزولی حرکت کرده است. علاوه بر این، در طی معاملات روزانه چند روز گذشته ، شرایط تکنیکال طلا بدتر هم شده است. به طوری که قیمت آن به پایین ترین حد خود در 29 ماهه اخیر رسیده و در زیر «باند بولینگر» (Bollinger band) معامله می شود. 

در حال حاضر نوسان های کوتاه مدت، نشان می دهد که علایم و نیروهای نزولی در حال تقویت هستند. به طور خاص، «شاخص قدرت نسبی» (RSI) وارد منطقه فروش بیش از حد شده است. در حالی که «اندیکاتور مکدی» (MACD) هم به زیر صفر و زیر خط سیگنال قرمز خود عقب نشینی کرده است. 

اگر فشارهای فروش به همین شکل ادامه یابد، سطح روانی 1600 می تواند به عنوان اولین سطح دفاع و حمایت عمل کند. با حرکت به زیر این سطح، حرکت بعدی به سمت 1566 است که یک سطح حمایت قوی از آوریل 2020 بوده و هر گونه حرکت نزولی بیشتر را به سادگی مهار می‌کند.

یک احتمال وجود دارد و آن اینکه در این سطح حمایتی صورت نگیرد. در این صورت طلا به پایین ترین حد خود از مارس 2020 رسیده و نگاه ها به سوی کانال 1451 خواهد بود. 

از سوی دیگر، حرکات صعودی می تواند طلا را به سمت بالاترین قیمت اخیر خود یعنی 1688 سوق دهد. با غلبه بر این سد، گاوها (سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) می‌توانند سطح حیاتی 1734 را هدف قرار دهند که با «میانگین متحرک ساده 50 روزه» (SMA) و خط روند برگرفته از بازارهای کالایی همپوشانی دارد.

با جهش به بالای این سطح، قیمت می تواند به سمت 1765 یا بالاتر صعود کند تا به اوج خود در 1807 برسد که قبلا در ماه آگوست به این حد رسیده بود. 

در مجموع، طلا از 8 مارس در یک سیر نزولی بوده است و تنها یک حرکت قاطع به بالای مرز کانال نزولی آن است که می تواند چشم انداز را صعودی نماید. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز