طلای زرد، به فضای سبز قدم گذاشت

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۰۵:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۸۱۶۷۳
طلای زرد، به فضای سبز قدم گذاشت
در پی کاهش روزانه دلار آمریکا، طلا امروز از پایین‌ترین سطح روز قبل، اندکی بهبود یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طلا از پایین‌ترین سطح خود از آوریل 2020 که روز سه‌شنبه به آن دست یافته بود، بهبودی اندکی را تجربه کرد؛ اگرچه فلز درخشان نتواست خریدهای بعدی را جذب کند.

از منظر شاخص دلار، کاهش روزانه دلار آمریکا به عنوان یک عامل کلیدی ایفای نقش کرد که تا حدودی حامی کالای دلاری شد. با این حال، چشم‌انداز تشدید سیاست فدرال رزرو به یاری دلار شتافت تا افت اولیه را معکوس کند.

ناگفته نماند که این امر، در کنار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، باعث حفظ هرگونه صعود معنی‌دار برای فلز زرد بدون بازده شد.
می‌توان گفت پس از تکرار تصمیم مقامات فدرال رزرو مبنی بر حفظ موضع شدید تهاجمی برای مهار تورم، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده برای اولین بار از آوریل 2010 به آستانه 4 درصد رسید.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه شنبه اظهار داشت که سیاست‌گذاران مصمم هستند تا آنچه را که برای کاهش تورم لازم است انجام دهند. چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز بر این نکته باور داشت که بانک مرکزی ایالات متحده باید نرخ بهره را بین 4.50 تا 4.75 درصد افزایش دهد.

صرفنظر از این موارد، افزایش مجدد بازده طلای بریتانیا نیز دستی بر آتش داشت و بیشتر به فروش در بازار جهانی با درآمد ثابت کمک کرد.

نگرانی‌ها مبنی بر اینکه سیاست فدرال رزرو اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد، فاصله بین بازده دو و 30 ساله را به 0.68- درصد افزایش داد که عمیق‌ترین حالت معکوس از سال 2000 به شمار می‌رود. این موضوع همراه با خطر شدت‌گرفتن بیشتر درگیری روسیه و اوکراین، می‌تواند بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد که از روند ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است.

در این بین، جریان ضد ریسک، دارایی‌های سنتی امن را تضعیف کرد و به فلز گرانبها فرصت داد تا روز را در فضای سبز به پایان برساند و بر شکست سه روزه خود غلبه کند. با تمام این‌ها، خرید بی‌امان دلار آمریکا باعث می‌شود تا در طول جلسه آسیایی در روز چهارشنبه، فروش جدیدی در اطراف طلا (XAU/USD) ظهور یابد و از حرکت نزولی بیشتر در کوتاه‌مدت حمایت می‌کند.

در چشم‌انداز معاملات، فعالان بازار به منظور کسب فرصت‌های معنادار معاملاتی اکنون مشتاق سخنرانی اعضای بانفوذ کمیته فدرال رزرو، از جمله جروم پاول هستند.

طلا (XAU/USD) تاکنون برای ثبت هر گونه بازیابی معناداری تلاش کرده است. علاوه بر این، شکست اخیر به زیر محدوده معاملاتی یک هفته‌ای و ظهور فروش جدید در سطوح بالاتر نشان می‌دهد که روند نزولی کوتاه‌مدت هنوز ادامه دارد و از خط پایان دور است. از این رو، سقوط بعدی به زیر منطقه 1620 دلاری، در مسیر رسیدن به منطقه 1590 الی 1600 دلاری، به عنوان یک احتمال تقریبا حتمی باقی می‌ماند.

برخی از فروش‌های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته می‌شود و طلا را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 1565 الی 1567 دلار می‌کشاند. سیر نزولی می‌تواند بیشتر به سمت منطقه 1530 و سپس 1528 دلار امتداد یابد، که در زیر آن ممکن است هدف طلا (XAU/USD) به چالش‌کشیدن علامت روانی 1500 دلار باشد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که نوسان یک شبه در محدوده 1640 تا 1642 دلار به عنوان یک مقاومت فوری عمل می‌کند. پس از آن، نقطه شکست حمایت از محدوده معاملاتی، در حدود منطقه 1654 تا 1656 دلار است که در صورت عدم وجود آن، ممکن است حرکت کوتاه‌مدت به سمت منطقه عرضه 1675 الی 1.676 دلار را آغاز کند. برخی از خریدهای متعاقب، هرگونه سوگیری منفی کوتاه‌مدت را نفی می‌کند و بدین ترتیب راه را برای سودهای بیشتر هموار کرده و به طلا اجازه می‌دهد تا قیمت 1.700 دلاری را باز پس بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
Smith
|
-
|
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
3
Smith
|
-
|
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
3
Smith
|
-
|
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
3
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز