روبل دست در دست یوان

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۲۵۱۷
روبل دست در دست یوان
از آنجا که روبل روسیه می‌تواند دستخوش نوسانات شدید شود، بانک مرکزی این کشور در صدد است ذخایر یوان خود را به منظور تثبیت روبل بیافزاید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ لابی بزرگ تجاری روسیه روز جمعه از بانک مرکزی خواست تا ذخایر یوان چین خود را در تلاش برای تثبیت روبل افزایش دهد؛ گفتنی است که علت این اقدام سازنده آن است که ارز قدرتمند روسیه که نزدیک به بالاترین حد چند ساله معامله می‌شود، مستعد نوسانات شدید است.

اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه (RSPP) اعلام کرد که روسیه باید خرید یوان و سایر ارزها را از دیگر «کشورهای دوست» افزایش دهد تا کمکی برای ثبات ارزش ارز روسیه باشد.

شایان ذکر است که قیمت روبل تحت کنترل شدید سرمایه مسکو و کاهش واردات، حرکتی موجی دارد. کسب‌وکارهای روسی بر این باورند که یک ارز قوی، رقابت‌پذیری آنها را کاهش می‌دهد و در این میان، دولت طرفدار نرخ مبادله 70 تا 80 در برابر دلار است.

روز جمعه، روبل در محدوده‌ی بسیار گسترده‌ای از 53.20 الی 58.35 در برابر دلار معامله شد.

RSPP خاطرنشان کرد که وزارت دارایی روسیه باید اوراق قرضه خود را به یوآن منتشر کند که می‌تواند توسط بانک مرکزی و سرمایه‌گذاران خصوصی خریداری شود. به علاوه، فروش روبل برای خرید ارزهای خارجی می‌تواند ارزش پول روسیه را با افزایش عرضه آن در بازارهای فارکس تضعیف کند.

شایان توجه است که قبل از تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که حدود نیمی از ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه را مسدود کرد، این کشور سالانه ده‌ها میلیارد دلار ارز و طلا خریداری می‌کرد. از آن زمان تاکنون، مسکو یکی از کشورهای مقتدری است که به کمپین کاهش نقش دلار، یورو و سایر ارزهای غربی در سیستم مالی خود سرعت بخشیده است.

در حوزه‌ی بازارها، صرافی مسکو، بزرگترین بازار سهام روسیه، اوایل این هفته اعلام کرد که انتظار دارد حجم معاملات در جفت ارز روبل-یوآن در پلتفرم آن از معاملات دلار-روبل در سال آینده پیشی بگیرد.

RSPP در نامه‌ای به وزارت دارایی و بانک مرکزی، همچنین از این کشور خواست تا تلاش‌های خود را برای دسترسی نهادهای مالی کشورهای دوست به زیرساخت‌های مبادله‌ای روسیه تشدید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز