افزایش بیماری طیور در بریتانیا در آستانه کریسمس

۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۹:۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۳۲۰۲
افزایش بیماری طیور در بریتانیا در آستانه کریسمس
بریتانیا در حال مبارزه با بزرگترین شیوع آنفولانزای پرندگان بوده است و موارد ابتلا همچنان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اتحادیه ملی کشاورزان (NFU) اعلام کرد بزرگترین شیوع آنفولانزای پرندگان در تاریخ بریتانیا ممکن است بر عرضه بوقلمون تأثیر بگذارد و جشن های سنتی کریسمس را به خطر بیندازد.

 این هشدار در حالی است که دولت در کمتر از یک سال بیش از 150 مورد ابتلا به این بیماری را در سراسر کشور گزارش کرده است.

 جیمز موترشد، رئیس هیئت طیور NFU ادعا کرد که اگر آنفولانزای مرغی به بوقلمون ها نفوذ کند، می تواند باعث " از بین رفتن طیور" شود. ”

Mottershead گفت: " این می تواند باعث مشکلات زنجیره تامین واقعی در آستانه کریسمس شود."

وی توضیح داد که اگر مزرعه ای به عنوان محل آلوده تعیین شود، می تواند تا یک سال " خارج از تولید " باشد.

هشدار این مقام یک روز پس از آن صادر شد که وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی (DEFRA) دستور کشتن ده ها هزار بوقلمون، غاز، اردک و مرغ در نورفولک و سافولک را صادر کرد. این دستور به دلیل کشف چندین مورد آنفولانزای پرندگان در سه مزرعه محلی بود. 

اواخر ماه گذشته، دکتر کریستین میدلمیس، افسر ارشد دامپزشکی بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت که «تعداد فزاینده موارد آنفولانزای پرندگان در مزارع تجاری و پرندگان» به دلیل «سطوح بالای بیماری در پرندگان وحشی» بوده است.

وی تاکید کرد که در حالی که اتخاذ تدابیر ایمنی زیستی و حفظ استانداردهای بهداشتی بالا برای جلوگیری از شیوع این بیماری مهم است، انتظار می‌رود تعداد موارد ابتلا در ماه‌های آینده به دلیل بازگشت پرندگان مهاجر به بریتانیا افزایش یابد. 

به گفته DEFRA ، خطر سلامتی انسان " بسیار کم " است.

انتهای پیام/

نظر شما