شهروندان اتحادیه اروپا در اولین آزمون صرفه جویی در مصرف گاز مردود شدند

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۶:۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۸۳۵۸۸
شهروندان اتحادیه اروپا در اولین آزمون صرفه جویی در مصرف گاز مردود شدند
سازمان تنظیم کننده انرژی آلماناعلام کرد: مصرف کنندگان در آلمان مصرف گاز را بالاتر از میانگین پنج ساله در آخرین هفته سپتامبر افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، طبق اعلام سازمان تنظیم کننده انرژی آلمان، آژانس شبکه فدرال، خانوارها و مشاغل کوچک آلمانی مصرف گاز طبیعی خود را 14.5 درصد بالاتر از میانگین پنج ساله در هفته از 19 تا 25 سپتامبر افزایش دادند .

بخش خصوصی حدود 40 درصد از مصرف گاز در آلمان را تشکیل می دهد که عمدتاً از گاز برای گرمایش استفاده می کند. این افزایش همزمان با اولین سرمای امسال بود که دما در شمال غربی اروپا کمتر از میانگین 30 ساله بود. با این حال، طبق گفته سازمان تنظیم کننده انرژی، «صرفه جویی لازم برای جلوگیری از کمبود گاز باید مستقل از دما انجام شود. ”

آژانس شبکه فدرال خاطرنشان کرد که کاهش حداقل 20 درصدی مصرف برای جلوگیری از کمبود گاز در ماه های آینده ضروری است.

مصرف گاز خانوارها و مشاغل در هفته گذشته بسیار بالاتر از میانگین مصرف سال های گذشته بوده است . بنابراین ارقام این هفته بسیار قابل توجه است. 

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال، در توضیح این داده ها گفت بدون صرفه جویی قابل توجه در بخش خصوصی نیز، جلوگیری از کمبود گاز در زمستان دشوار خواهد بود .

مولر ادامه داد: اولاً پروژه هایی که برای افزایش واردات گاز آغاز شده است باید اجرا شود. دوم اینکه عرضه گاز در کشورهای همسایه ما نیز باید ثابت بماند. و ثالثاً باید در مصرف گاز صرفه جویی کرد، حتی اگر تا زمستان سردتر شود.

مصرف کنندگان صنعتی بزرگ در آلمان 60 درصد از مصرف گاز را تشکیل می دهند. آنها تاکنون موفق شده اند به درخواست های دولت پایبند باشند و در ماه اوت استفاده را تا حدود 22 درصد کاهش دهند.

 تقاضا همچنین در ماه سپتامبر بسیار پایین تر از میانگین بود و 1170 گیگاوات ساعت در هفته در مقایسه با 1679 گیگاوات ساعت در هفته در چهار سال گذشته بود.

آژانس شبکه فدرال اعلام کرده است که آمار هفتگی مصرف گاز در آلمان در طول فصل گرمایش را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز