کاهش اندک قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۲:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۳۶۸۹
قیمت نفت پس از صعود بیش از سه درصدی که شب گذشته به ثبت رساند، در آستانه دیدار وزیران اوپک پلاس، در معاملات روز چهارشنبه تغییر اندکی داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت در روز چهارشنبه در آستانه نشست تولیدکنندگان اوپک پلاس برای بحث در مورد کاهش شدید تولید پس از افزایش بیش از 3 درصدی در جلسه قبلی، تغییر اندکی داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت در ساعت 11:09 به وقت تهران با 0.21 سنت افزایش به 91 دلار و 59 سنت رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از افزایش 2.89 دلاری در روز گذشته، 0.25 سنت یا 0.29 درصد کاهش یافت و به 86.27 دلار در هر بشکه رسید.

یک منبع اوپک به رویترز گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه که با هم اوپک پلاس نامیده می‌شوند، اواخر روز چهارشنبه در وین برای بحث در مورد کاهش تولید تا 2 میلیون بشکه در روز دیدار خواهند کرد.

این کاهش در این حجم بزرگترین کاهش اوپک پلاس از زمان کاهش تقاضا پس از همه گیری کووید-19 در سال 2020 خواهد بود.

 

یک منبع آگاه به رویترز گفت، در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده است، ایالات متحده تولیدکنندگان اوپک پلاس را تحت فشار قرار می دهد تا از کاهش شدید تولید خودداری کنند.

 

اما تاثیر واقعی کاهش تولید، اندک خواهد بود زیرا اعضای متعدد اوپک پلاس بسیار پایینتر از سهمیه مجاز، نفت تولید می کنند. اوپک پلاس در اوت، 3.58 میلیون بشکه در روز کمتر از سقف هدف گذاری شده، نفت تولید کرد.

 

با این حال، تحلیلگران گروه ANZ می گویند توافق برای کاهش بزرگ تولید، پیام قوی از سوی این گروه ارسال می کند که مصمم است از بازار پشتیبانی کند و عرضه به بازار را به میزان قابل توجهی محدود می کند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 30 سپتامبر حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز