آیا تسلا شاهد کاهش تقاضا است؟

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۷:۵۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۳۷۱۳
آیا تسلا شاهد کاهش تقاضا است؟
ایلان ماسک، برای قیمت گذاری خودروهای تسلا با احتیاط بیشتری عمل می‌کند و قیمت خودروهای الکترونیکی را شرم آور خوانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در ماه جولای، مدیر اجرایی تسلا، ایلان ماسک، گفت که سازنده خودروهای الکتریکی مشکلی با تقاضای مشتری ندارد.

تحلیلگران نشانه های اولیه احتیاط را برای با ارزش ترین خودروساز جهان، از جمله قیمت گذاری فزاینده، در زمانی که اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و انتظارات برای فروش جهانی خودرو در حال کاهش است، مشاهده می کنند.

بر اساس گزارش الجزیره، تسلا چالش‌های زنجیره تامین را بهتر از بسیاری از رقبای خود پشت سر گذاشته است و تحلیلگران انتظار دارند که با افزایش تولید، تا سال آینده رشد قوی‌تری داشته باشد، اما نشانه‌هایی نیز وجود دارد که مجبور است به بازار سخت‌تر پاسخ دهد.

داده های منتشر شده در این هفته نشان می دهد تسلا بیش از 22000 وسیله نقلیه الکتریکی (EV) بیشتر از تحویل به مشتریان در سه ماهه سوم ساخته است. این اولین باری است که مجبور به تامین مالی این تعداد خودرو در موجودی شده است.

در سه سال گذشته، تسلا در یک چهارم بیش از توان تولید خود، خودروهای برقی به فروش رسانده است. یکی از استثناهای قابل توجه در اوایل سال 2020 بود، زمانی که همه گیری COVID-19 باعث اختلال در تحویل شد.

 

تحلیلگران بر این باورند که تسلا همچنان تقاضای بیشتری نسبت به عرضه دارد، که این فرضیه زیربنای برنامه توسعه تهاجمی آن در سال آینده است زیرا تولید در کارخانه‌های شانگهای، برلین و آستین، تگزاس را افزایش می‌دهد.

آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی، گفت که او معتقد است تسلا با مشکل تقاضای فوری مواجه نیست، اما در مورد قیمت گذاری و توانایی تسلا برای کاهش چرخه اقتصادی هشدار داد.

بر اساس کتاب Kelley Blue، میانگین قیمت خودرو تسلا در ماه آگوست با جهش 31 درصدی به 69831 دلار رسید، در حالی که در ابتدای سال 2021 قیمت 53132 دلار بود. این افزایش قیمت در صنعت خودروهای جدید با 18 درصد پیشی گرفتن به 48301 دلار در مدت مشابه رسید.

 

زمان انتظار مشتریان تسلا بین سفارش و تحویل نیز در ایالات متحده و چین، که بزرگترین بازارهای تسلا هستند، کاهش یافته است.

 در چین، این تاخیر که یکی از شاخص‌های تعادل عرضه و تقاضا است، از ماه اوت چهار بار کاهش یافته و به حداقل یک هفته برای تحویل رسیده است.

و تسلا که در برابر بازاریابی و مشوق‌ها مقاومت کرده است، به خریداران چینی در صورت تحویل قبل از پایان سپتامبر، 8000 یوان (1124 دلار) تخفیف ارائه کرد.

 ماسک در ماه جولای گفت که قیمت‌های تسلا در حال رسیدن به «سطح شرم‌آور» هستند و «تقاضا کاهشی شده است.»

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز