آغازی پاکسازی کشور از ۵ نوع بیماری مشترک در سراسر کشور با عنوان اقدامی مهم صورت گرفت

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۰:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۳۹۱۸
آغازی پاکسازی کشور از ۵ نوع بیماری مشترک در سراسر کشور با عنوان اقدامی مهم صورت گرفت
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مهمترین برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور در دوره اخیر مدیریتی این سازمان، از ایجاد «جهاد دامپزشکی»، «جهاد تبیین» و آغاز پاکسازی کشور از 5 بیماری مشترک مهم آبله، شاربن، هاری، تب برفکی وPPR در سراسر کشور به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، به مناسبت روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته گرامیداشت دامپزشکی در کشور، ضمن اعلام عناوین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، بر اهمیت تلاش همه‌جانبه تمام دست‌اندرکاران دامپزشکی کشور جهت تحول همه جانبه خدمات بهداشتی به تولیدکنندگان و کمک به بهداشت عمومی اشاره کرد.

سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس این سازمان در پیامی ویدیویی در آستانه فرارسیدن 14 مهر روز ملی دامپزشکی و هفته گرامیداشت دامپزشکی در کشور، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به همه همکاران این سازمان گفت: امیدوارم تمام همکارانم در راستای صیانت از امنیت و سلامت مردم، تلاش خود را جهت افزایش ضریب ایمنی مواد غذایی مردم مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه بحث معیشت و دغدغه همکاران دامپزشکی جزو دغدغه‌های همیشگی و جدی اوست تصریح کرد: اگرچه یقین دارم این مساله در انجام رسالت حرفه ای همکارانم به ویژه در مقابله با انواع بیماری‌های مشترک و مخاطرات جانی آنها اثر نخواهد داشت اما تمام تلاشهای لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

آقامیری اظهار داشت: میزان دستمزد ها در سازمان دامپزشکی پایین است به طوری که برخی از همکاران ما ماهانه هفت میلیون تومان حقوق می‌گیرد که لازم است به معیشت آنان توجه شود.

وی اضافه کرد: امنیت بهداشتی غذا در کشور بسیار مهم و سلامت حتی از قیمت آن نیز مهم تر است زیرا در صورتی که نظارتی بر کیفیت محصولات وجود نداشته باشد مردم رغبتی به خرید آن نخواهند داشت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در بخش تحقیقات سازمان دامپزشکی با کمبود جدی روبرو هستیم اظهارداشت: نیاز به نیروی تحقیقاتی داریم و هر چه نیروها بیشتر باشند و خدمات بیشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرسنل سازمان دامپزشکی کشور با وجود افزایش جمعیت افزایش نیافته است افزود: حتی سازمان در جذب نیروی امریه نیز با کمبود روبرو است درحالی که این نیروها  می توانند در این بخش موثر باشند و از توانمندیشان بهره مند شد.

آقامیری در اشاره به مهمترین برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور در دوره اخیر مدیریتی این سازمان، از ایجاد «جهاد دامپزشکی»، «جهاد تبیین» و آغاز پاکسازی کشور از 5 بیماری مشترک مهم آبله، شاربن، هاری، تب برفکی وPPR  در سراسر کشور به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته نام برد و گفت: همچنین در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز، برنامه ارتباط مستقیم با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سراسرکشور شروع گردیده و انتظار می‌رود این برنامه در معرض دید همه مردم قرار گیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اشاره به برنامه دیگر مهم به اهمیت مقابله با کشتارهای غیرمجاز در سطح کشور اشاره کرد و خواستار اهتمام ویژه تمام همکاران در سراسر کشور شد و افزود: از آنجا که تمام اقدامات نظارتی همکاران اینجانب بر اساس اعتقادات باطنی خودشان به امر سلامت مردم است، لذا برای همه آنها توفیق سلامتی دارم و سازمان دامپزشکی در خط مقدم امنیت غذایی کشور با مساعدت و همکاری همکارانم در این راستا بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند، از زحمات همه آنها تا امروز تشکر و قدردانی می‌کنم.
 

انتهای پیام/

نظر شما