نظرات دبیرکل کانون صرافان درباره نرخ ارز

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ - ۱۳:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۳۹۸۹
نظرات دبیرکل کانون صرافان درباره نرخ ارز
دبیر کل کانون صرافان گفت: تعیین کف و سقف نرخ توافقی در بازار متشکل عامل‌ نوسان در قیمت ارز است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کامران سلطانی‌زاده، دبیر کل کانون صرافان‌، در مورد تعیین کف و سقف نرخ توافقی در بازار متشکل اظهار داشت: متاسفانه در اقدامی عجیب مجددا دستوراتی به بازار متشکل داده شد که سقف و کف برای نرخ توافقی ایجاد شد و همین کار موجب فاصله گرفتن قیمت بازار و غیرواقعی شدن کشف نرخ توسط تجار و صرافان شده است.

سلطانی‌زاده در ادامه تصریح کرد: در زمینه نرخ ارز، مشکل اصلی این است که نرخ ارز در صرافی‌ها را باید به نرخ واقعی بازار برسانیم، اگر هر اقدامی که انجام می‌دهیم با بازار رسمی و آزاد فاصله داشته باشد متاسفانه آن گلوگاه ‌را دلال‌ها پر خواهند کرد.

دبیر کل کانون صرافان‌ افزود: در بحث نرخ‌گذاری و ایجاد نرخ‌‌های فروش صرافی‌ها کار جدیدی اتفاق نیفتاده است. ما در کانون صرافان در سال ۹۸ اپلیکیشنی طراحی کرده‌ایم به نام کانون صرافان و در آن همه صرافی‌ها امکان بارگذاری نرخ خرید و فروش خود را داشته‌اند‌، حتی به صورت آنلاین نوبت‌دهی را هم داشته‌ایم که بعد از ۴ سال به عنوان سامانه برخط بازار متشکل رونمایی شد.

وی در ادامه گفت: حتی فروش آنلاین ارز را هم در کانون صرافان داشته‌ایم که متاسفانه در زمان مدیریت آقای همتی رئیس‌کل وقت بانک‌مرکزی با آن موافقت نکردند‌.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز