وضعیت بازار سکه و طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود؟

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۴۱۴۷
وضعیت بازار سکه و طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود؟
شواهد بودجه ۱۴۰۱ و چگونگی روابط بین‌المللی می‌توان گفت دلار نیز مانند سایر کالا‌ها با احتمال بسیار قوی، تحت تاثیر تورم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با توجه به نوسانات پردامنه بازار‌های مالی در روز‌های اخیر و همزمانی آن با انتشار اخبار ناامیدکننده پیرامون وضعیت برجام، فعالان بازار انتظار دارند فردا نیز شاهد رشد قیمت‌ها باشند. اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر بعید بودن احیای برجام در آینده نزدیک یکی از مهمترین این سیگنال‌ها بود.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، روز گذشته ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۱به ۱۵ میلیون ۱۴۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه ۸ میلیون ۲۹۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۱۰ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان است.

در حالت خوشبینانه می‌توان تورم پایه سال ۱۴۰۱ را ۳۵ درصد در نظر گرفت، اما اگر همین رفتار اقتصادی دولت ادامه داشته باشد، دلار هم مانند سایر کالا‌ها می‌تواند تورم تا ۵۰ درصد را تجربه کند؛ به‌ویژه که بازار ارز به‌شدت تحت تاثیر فضای سیاسی کشور قرار دارد.

وضعیت بازار سکه و طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود

 نرخ سکه امامی و ربع سکه روز دوشنبه با پیروی از دلار رشد کردند. سکه امامی در کسب میزان بازدهی گوی سبقت را از دلار دزدید و با رشد ۵ درصدی نسبت به آخرین روز هفته گذشته در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز خود را به محدوده ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رساند.

در گذشت زمان با افزایش نرخ سکه امامی حباب آن نیز افزایش پیدا کرده و در روز قبل تا محدوده ۱۵ درصد رسید. این مسئله نشان‌دهنده رشد انتظارات افزایشی در معامله‌گران بازار سکه است که حباب سکه امامی را همزمان با رشد نرخ در بازار افزایش داده است.

به‌نظر می‌رسد بازار سکه و طلا تا پایان سال رونق نسبی را تجربه کند؛ هرچند هم‌پایه دلار نمی‌تواند سودآور باشد، اما به‌عنوان کالای ذخیره‌ای تا پایان سال می‌تواند سودآور و خوشایند باشد. این

انتظار می‌رود طلا روند صعودی آرام با شیب ملایم داشته باشد. به‌طور قطع رشد طلا به اندازه تورم نخواهد بود، اما برخی مواقع به‌دلیل تحولات برجام و شایعات آن، ممکن است کاهش‌های لحظه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز