دستورالعمل جدید در ایتالیا برای استفاده از سیستم های گرمایشی

۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - ۱۶:۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۴۹۲۰
دستورالعمل جدید در ایتالیا برای استفاده از سیستم های گرمایشی
با تشدید بحران انرژی، دولت ایتالیا تمهیدات جدیدی را برای صرفه جویی بیشتر از جمله افزایش یک ساعته خاموشی سیستم‌های گرمایشی تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، وزارت انتقال زیست محیطی ایتالیا این هفته فرمان جدیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی را امضا کرد که محدودیت های سخت تری برای استفاده از گرمایش گاز در زمستان اعمال می کند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، مدت بهره برداری روزانه در کشور یک ساعت در روز کاهش می یابد، در حالی که کل فصل گرمایش زمستانی 15 روز کاهش می یابد.

این فرمان همچنین سقف مقادیر دمای داخل ساختمان را تشدید می‌کند، به طوری که از کسب و کارها خواسته می‌شود از 18 درجه سانتی‌گراد تجاوز نکنند  و از شهروندان خانوادگی درخواست کرد باید حداکثر دمای 19 درجه سانتی‌گراد (کاهش از 20 درجه سانتی‌گراد) را تنظیم کنند.

این وزارتخانه گفت که محدودیت‌های جدید برای «محل عبادت، مهدکودک، مدرسه و استخر» و «ساختمان‌هایی که سیستم‌های گرمایشی آنها متکی به منابع انرژی تجدیدپذیر است» اعمال نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در صورت شرایط جوی شدید، مقامات محلی این اختیار را حفظ خواهند کرد که اجازه گرمایش خارج از زمان‌های تعیین‌شده در این فرمان را بدهند.»

بر اساس مطالعه ای که توسط تنظیم کننده سازمان ملی انرژی ENEA به نقل از The Local Italy انجام شده است، محدودیت های جدید ممکن است به کشور اجازه دهد تا 2.7 میلیارد متر مکعب گاز در فصل زمستان صرفه جویی کند.

طرح جدید صرفه جویی در انرژی به دنبال مجموعه ای از اقدامات سراسری با هدف مقابله با بحران انرژی در کشور است. 

ایتالیا، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، با تورم بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند که عمدتاً ناشی از هزینه های انرژی است.

 این کشور تقریباً 75 درصد انرژی خود را به واردات متکی است. این کشور در ابتدای سال جاری 40 درصد گاز خود را از روسیه وارد می کرد، اما در ماه جولای خریدهای روسیه به دلیل تحریم ها به 25 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز