هشدار مدیر عامل بانک بین المللی نسبت به رکود اقتصادی در آینده

۱۴۰۱/۰۷/۲۱ - ۱۸:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۵۶۰۳
هشدار مدیر عامل بانک بین المللی نسبت به رکود اقتصادی در آینده
مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی بانکداری آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده و اقتصاد جهانی ممکن است تا اواسط سال آینده وارد رکود شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، CNBC گزارش داد، جیمی دیمون، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی بانکداری آمریکایی JPMorgan Chase & Co، گفت که ایالات متحده و اقتصاد جهانی ممکن است تا اواسط سال آینده وارد رکود شوند.

بر اساس این گزارش، دیمون گفت که تورم سرسام‌آور، افزایش شدید نرخ بهره، حمله روسیه به اوکراین از جمله شاخص‌های رکود هستند.

 دیمون در مصاحبه ای با CNBC گفت: اینها دلایل بسیار جدی هستند که به نظر من احتمالاً ایالات متحده و جهان را تحت فشار قرار می دهد. منظورم این است که اروپا در حال حاضر در رکود است و آنها احتمالاً شش تا نه ماه آینده ایالات متحده را در نوعی رکود قرار می دهند.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که بانک های بزرگ ایالات متحده قرار است درآمد سه ماهه سوم خود را در روز جمعه گزارش دهند.

 در سال جاری تاکنون، شاخص S&P 500 (سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک) حدود 24 درصد از دست داده است و هر سه شاخص اصلی ایالات متحده در محدوده بازار نزولی معامله می‌شوند.

اوایل سال جاری، دیمون از سرمایه‌گذاران خواسته بود تا خود را برای یک «طوفان» اقتصادی آماده کنند، زیرا جی‌پی مورگان، بزرگترین بانک سرمایه‌گذاری ایالات متحده، پس از از دست دادن انتظارات سه ماهه وال استریت، خرید سهام را در ماه جولای به حالت تعلیق درآورد.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول نیز درباره خطر فزاینده رکود جهانی هشدار داده‌اند و گفته‌اند که تورم پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان یک مشکل باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز