بحران بدهی کشورهای در حال توسعه عمیق تر شده است

۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۵۶۱۵
بحران بدهی کشورهای در حال توسعه عمیق تر شده است
بحران بدهی کشورهای فقیر بعد از جنگ اوکراین عمیق تر شده و مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد خواستار اقداماتی برای تسهیل این بحران شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) روز سه شنبه هشدار داد که بحران بدهی اکنون در برخی کشورهای فقیر در حال رخ دادن است.

در گزارشی جدید، UNDP تخمین زد که 54 کشور، که بیش از نیمی از فقیرترین مردم جهان را تشکیل می دهند، اکنون برای جلوگیری از فقر شدیدتر و دادن فرصتی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، نیاز به کاهش فوری بدهی دارند.

بر اساس گزارش دیلی صباح، در این گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: «یک بحران بدهی جدی در سراسر اقتصادهای در حال توسعه در حال آشکار شدن است و احتمال بدتر شدن چشم‌انداز آن بالا است».

این هشدار در حالی است که صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی این هفته در واشنگتن نشست‌هایی را در بحبوحه افزایش نگرانی‌های رکود جهانی و بحران بدهی از سریلانکا و پاکستان گرفته تا چاد، اتیوپی و زامبیا برگزار می‌کنند.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، از مجموعه‌ای از اقدامات، از جمله رد بدهی‌ها، ارائه تسهیلات بیشتر به تعداد بیشتری از کشورها و حتی افزودن بندهای ویژه به قراردادهای اوراق قرضه برای ایجاد فضای تنفسی در طول بحران خواستار شد.

وی به خبرنگاران گفت: «برای ما ضروری است که گام برداریم و راه‌هایی پیدا کنیم که بتوانیم با این مسائل کنار بیاییم.»

وی ادامه داد: بدون تجدید ساختار بدهی موثر، فقر افزایش می یابد و سرمایه گذاری های مورد نیاز در سازگاری با آب و هوا و کاهش آن اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما