کم‌توجهی به زکات آثار منفی بسیاری برای جامعه اسلامی دارد

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۵:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۸۰۸۹
کم‌توجهی به زکات آثار منفی بسیاری برای جامعه اسلامی دارد
قائم‌مقام کمیته امداد خواستار توجه بیشتر متدینان و مومنان به مساله زکات شد و گفت: این به زکات کم‌توجهی شود، می‌تواند مسائل و مشکلاتی را برای مسلمانان، متدینان و همچنین جامعه اسلامی به وجود آورد.

به گزارش خبرگزار برنا، مصطفی خاکسار در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قزوین گفت: در کنار ساختار سیاست‌گذاری و نظارتی که در کشور وجود دارد، وظیفه دیگری متوجه کمیته امداد است و آن وظیفه در حوزه زکوات، صدقات و کمک‌های مختلف، نقش جلب، جذب و تمرکز بر مدیریت و مصرف است.

وی با اشاره به توفیقات کمیته امداد در وظایف و مسئولیت‌ها نسبت به محرومان جامعه، ادامه داد: ما در اجرای کامل این مسئولیت بزرگ، به لطف خدا بعد از گذشت سالیان متعدد توفیقات خوبی را به دست آوردیم و توانستیم وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

قائم‌مقام کمیته امداد اضافه کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، جایگاه و نقش زکات و توجه به باور و اعتقادی است که نسبت به این موضوع در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث متعدد در خصوص زکات، عنوان کرد: توجه و باور به این مساله به عنوان تکلیف بزرگ الهی برای مومنان بیان شده و برای تبیین و جا افتادن این موضوع، اشارات زیادی شده است.

خاکسار تصریح کرد: اگر این موضوع مورد کم‌توجهی قرار گیرد، می‌تواند مسائل و مشکلاتی را برای مسلمانان، متدینان و همچنین جامعه اسلامی به وجود آورد.

وی اعلام کرد: برای توجه و اهمیت این معنا، تعابیر مهمی در احادیث آمده است؛ از این رو جامعه ایمانی، دینی و فرد مسلمان و متدین زمانی به آن اطلاق ایمان می‌شود که  آن فرد در اجرا و عمل اعتقادات دینی باور به جامعیت در احکام و اعتقادات دینی داشته باشد.

قائم‌مقام کمیته امداد گفت: جامعه‌ای می‌تواند انسان مسلمان و متدین را به سوی هدایت و تکامل مادی و معنوی ببرد که در قالب جامعیت دینی مدیریت شود از این رو آنچه در زکات باید اتفاق بیفتد، بسیار بیش از این است از این رو باید از ظرفیت زکات در جهت کمک به محرومان بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز