جدیدترین نرخ برابری ارز‌های رایج دنیا امروز جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۴:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۸۸۹۸۰
جدیدترین نرخ برابری ارز‌های رایج دنیا امروز جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱
فقدان آمار، پوند را تحت حمایت دولت بریتانیا و بانک انگلستان قرار می‌دهد. در حالی که جرمی هانت «وزیر امور خارجه» قصد دارد اعتماد را به بازار بازگرداند، لیز تراس «نخست‌وزیر بریتانیا» با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم می‌کند. شورش درون حزبی ادامه دارد و اعضای کابینه او هم به حالت اعتراضی استعفا داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  فقدان آمار، پوند را تحت حمایت دولت بریتانیا و بانک انگلستان قرار می‌دهد. در حالی که جرمی هانت «وزیر امور خارجه» قصد دارد اعتماد را به بازار بازگرداند، لیز تراس «نخست‌وزیر بریتانیا» با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم می‌کند. شورش درون حزبی ادامه دارد و اعضای کابینه او هم به حالت اعتراضی استعفا داده اند.
سیاست پولی نیز یک موضوع اصلی باقی مانده است. آمار منتشر شده برای تورم سپتامبر نه تنها بلاتکلیفی اقتصادی را بالا برده بلکه از اجرای سیاست تهاجمی بانک مرکزی در ماه آینده حمایت می‌کند. جرمی هانت در حال تدوین سیاست پولی انقباضی است که ممکن است بر برنامه‌های بانک مرکزی انگلستان بر مهار تورم نیز اثر داشته باشد.

با توجه به اهمیت بانک مرکزی انگلستان، سخنرانی هر یک از اعضای کمیته سیاست پولی می‌تواند کاملا بر بازار اثر گذار باشد.

با توجه به اینکه بانک انگلستان تحت نظارت است، سخنرانی اعضای کمیته سیاست پولی همچنان یکی از حوزه‌های مورد علاقه بازار است. بن برادبنت، عضو «کمیته سیاست پولی» (MPC)، امروز در کالج امپریال درباره پیامد‌های تورم صحبت می‌کند.

روند قیمت جفت ارز پوند/دلار آمریکا

 پوند با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱.۱۲۰۸۲ دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد که GBP/USD به بالاترین حد اولیه ۱.۱۲۲۳۲ دلار قبل از سقوط به ۱.۱۲۰۰۷ دلار برسد.

شاخص‌های تکنیکال

پوند برای شکستن مقاومت ۱.۳۲۴ باید بتواند از سد کانال ۱.۱۲۵۴ عبور کند و بالاترین میزان چهارشنبه را در ۱.۱۳۵۷۹ هدف قرار دهد. با این حال و پس از عقب نشینی روز چهارشنبه، جفت پوند/دلار (GBP/USD) به عواملی همچون افزایش ریسک اشتها و صحبت‌های تهاجمی اعضای «کمیته سیاست پولی» (MPC) نیاز دارد، تا بتواند موقعیت خود را حفظ کند.

دومین سطح مقاومت اصلی (R۲) جفت ارز پوند/دلار آمریکا (GBP/USD) در ۱.۱۴۲۸ و سپس سطح هدف بعدی در ۱.۱۴۵۰ قرار دارد. در صورت رسیدن به این اهداف، سطح مقاومت بعدی در ۱.۱۶۰۱ قرار دارد.

سطوح حمایت اصلی اولیه جفت ارز پوند/دلار آمریکا (GBP/USD) در کانال ۱.۱۱۵۱ قرار دارد. سطوح بعدی به ترتیب در ۱.۱۱ و ۱.۱۰۸۱ قرار دارد. در صورت رسیدن به اهداف حمایتی مشخص شده، سطح حمایت نهایی مورد هدف ۱.۰۹۰۸ دلار است.

نمودار پوند ساعتی با نگاهی به «میانگین متحرک نمایی» (EMA) و نمودار ۴ ساعته، متوجه می‌شویم که میانگین متحرک نمایی سیگنال نزولی را نشان می‌دهد. جفت پوند/دلار در ناحیه زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه و محدوده ۱.۱۲۱۸۱ دلار قرار دارد.

حرکت پوند/دلار آمریکا باحرکت به سمت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱.۱۲۱۸۱ دلار) و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۱.۱۲۲۷۶ دلار) از مقاومت به وجود آمده در حرکت صعودی (۱.۱۳۲۴ دلار) پشتیبانی می‌کند. با این حال، شکست در عبور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه باعث می‌شود به سطح حمایت اولیه در ۱.۱۱۵۱ برگردیم.

قیمت برابری ارز‌ها

در بازار جهانی مبادلات ارز امروز برابر با جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱، تا این لحظه ارزش برابری هر دلار برابر ین ۱۵۰.۳۲ و هر یورو در برابر پوند ۰.۸۷۲۴ اعلام گردیده است.

در ادامه این گزارش می‌توانید جدیدترین نرخ برابری ارز‌های رایج دنیا را در بازار جهانی مبادلات ارزی مشاهده نمایید.

یورو / دلار: ۰.۹۷۷۶

دلار / ین ژاپن: ۱۵۰.۳۲

پوند / دلار: ۱.۱۱۸۵

دلار / فرانک سوییس: ۱.۰۰۵۸

دلار استرالیا / دلار: ۰.۶۲۶۱

دلار / دلار کانادا: ۱.۳۷۸۵

دلار نیوزیلند / دلار: ۰.۵۶۵۵

یورو / پوند: ۰.۸۷۲۴

یورو / ین ژاپن: ۱۴۶.۹۳

دلار استرالیا / ین ژاپن: ۹۴.۱۴

پوند / ین ژاپن: ۱۶۸.۲۷

یورو / فرانک سوییس: ۰.۹۸۲۹

دلار / یوان چین: ۷.۲۴۶۴

دلار / پزوی مکزیک: ۲۰.۰۳۷

دلار / راند آفریقای جنوبی: ۱۸.۳۲۷۲

دلار / روپیه هند: ۸۲.۸۱۲

دلار / روبل روسیه: ۶۱.۶۵

دلار / رئال برزیل: ۰.۱۹۱۶

دلار / لیر ترکیه: ۱۸.۵۸۵۱

طلا / دلار: ۱,۳۴۳.۱۷

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز