۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در نفت

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۴:۳۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۰۲۰۶
۲۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در نفت
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: مجموع همکاری‌های شکل گرفته صنعت نفت و گاز با کنسرسیومی متشکل از بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی به بیش از ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، طی یک سال اخیر بیش از ۵ تفاهمنامه و قرارداد در صنعت نفت با شرکت‌های داخلی امضا شده که یک ضلع این قراردادهای توسعه‌ای «بانک‌ها» به عنوان سرمایه‌گذار هستند.

مسعود میرکاظمی در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رقم بسیار بالای نقدینگی در کشور، توضیح داد:‌ باید از این حجم نقدینگی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی ادامه داد: به تازگی همکاری خوبی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت شکل گرفته و کنسرسیومی از بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و سایر شرکت‌های پیمانکاری تشکیل شده است که منجر به تفاهمنامه و قرارداد شده و قرار است 27 میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود و این رقم باید تا 80 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.  

به گفته میرکاظمی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز زودبازده بوده و سرمایه آن در کمتر از یک سال برمی‌گردد. به گزارش «ایران» این ۲۷ میلیارد دلار مربوط به پروژه‌های حوزه پالایش و نفت بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز