بودجه بریتانیا به تعویق افتاد/ پوند صعودی شد

۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۱۶:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۹۱۴۸۹
بودجه بریتانیا به تعویق افتاد/ پوند صعودی شد
ریشی سوناک، نخست وزیر آتی بریتانیا با چالش های بزرگی در زمینه کسری بودجه روبرو بوده . و در همین راستان اعلام بودجه را از 31 اکتبر به 17 نوامبر موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پوند استرلینگ روند خود را تغییر داد، به طوری که در این هفته به میزان 2.3 افزایش یافته است. در معاملات روز گذشته بازارهای اروپایی، جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) به میزان 0.75 درصد افزایش یافته و در رنج 1.1581 دلار معامله می شود.

ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا بودجه را به تاخیر انداخت

ریشی سوناک (Rashi Sunak)، نخست وزیر آتی برتانیا با چالش های اقتصادی بزرگی مواجه است. سوناک پس از تحولات بسیار سریع و چالش برانگیز اخیر، به دنبال حل و فصل مشکلات مربوط به اوضاع اقتصادی است. او پس از لیز تراس که تنها 44 روز در قدرت بود، سومین نخست وزیر بریتانیا تنها در دو ماه گذشته است. بودجه اعلامی دولت تراس که در برگیرنده کاهش شدید مالیات ها بود، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. چرا که باعث ایجاد یک بحران مالی بزرگ شده و ارزش پول این کشور را کاهش داد. 

مجموع عوامل ذکر شده باعث شد که سوناک در رابطه با بودجه سالانه دولت بسیار محتاط تر عمل کرده و اعلام آن را از 31 اکتبر به 17 نوامبر موکول کند. در واقع علت اصلی این عدم اعلام بودجه بر می گردد به کسری بودجه دولت. این تاخیر به جرمی هانت (وزیر امور دارایی دولت تراس و سوناک) اجازه خواهد داد که راهکاری را برای کسری بودجه 40 میلیارد پوندی دولت پیدا کند. به علاوه وی باید کاملا اطمینان حاصل کند که بودجه باعث ایجاد واکنش منفی بازار نشود. مخصوصا که بودجه نامناسب تراس، باعث واکنش عصبی بازار شده، اعتبار بریتانیا را در بازارهای مالی متزلزل کرد و جفت ارز پوند/دلار را به پایین ترین حد خود رساند. 

بازار چندان به عدم انتشار بودجه بریتانیا واکنش نشان نداد. چرا که به نظر می رسد، سرمایه گذاران مایلند به سوناک کمی فرصت تنفس بدهند تا جایگاه خود را به عنوان نخست وزیر بریتانیا تثبیت کند.

از سوی دیگر تاخیر در اعلام بودجه، کار را برای «بانک مرکزی انگلستان» (BoE) که هفته آینده تشکیل جلسه می دهد، پیچیده خواهد کرد. چرا که بانک مجبور می شود، بدون اطلاع از جزئیات برنامه مالی دولت، پیش بینی های اقتصادی خود را اعلام کند. این تاخیر، احتمال افزایش نرخ بهره 100 واحدی را به به 37 درصد افزایش داد. در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره 75 واحدی در حد 63 درصد است. 

«بانک مرکزی انگلستان» (BOE) همچنان متعهد به مهار تورم است. تورمی که در یک اقتصاد ضعیف که ممکن است در حال حاضر وارد رکود شده باشد به 10 درصد رسیده است. با توجه به این نرخ تورم دو رقمی، افزایش نرخ بهره 100 واحدی به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

 

نمودار روزانه پوند دلار

تحلیل تکنیکال پوند/دلار آمریکا (GBP/USD)

جفت ارز پوند/دلار آمریکا در حال آزمایش مقاومت در کانال 1.1558 می باشد. سطح مقاومت بعدی 1.1644 است.

سطوح حمایت اصلی به ترتیب در کانال های 1.1471 و 1.1328 قرار دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز