کاهش دما در نوار شمالی کشور/ بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در پایتخت

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۰۹:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۹۱۹۴۱
کاهش دما در نوار شمالی کشور/ بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در پایتخت
کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، با بیان اینکه برای امروز،‌ شنبه، هفتم آبان ماه، در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ آذربایجان شرقی،‌ زنجان،‌خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران ،‌رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم،‌ گفت:‌ در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش به شکل برف خواهد و مناطق مستعد اما گرد و خاک را تجربه می‌کنند.

وی از نظر شرایط دمایی برای نوار شمالی کشور کاهش دما را پیش‌بینی کرد و افزود:‌ فردا،‌ یکشنبه، بارش‌ها در خراسان شمالی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل پراکنده ادامه می‌یابد و روز دوشنبه مناطقی از غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس تداوم بارش را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی، خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و روز چهارشنبه این بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در زاگرس مرکزی قرار دارند،‌ شاهد هستیم.

رفیعی از افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل طی روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در البرز مرکزی و روز یکشنبه در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که این امر در برخی از نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. 

به گفته وی، آب‌های دریای خزر در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم است. 

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آسمان تهران را برای امروز قسمتی ابری و نیمه ابری اعلام کرد و گفت: برای پایتخت بارش پراکنده،‌ وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک انتظار می‌رود و بیشینه دما در تهران به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش را نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز