انگلیس واردات گاز روسیه را ممنوع کرد

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۴:۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۲۱۱۶
انگلیس واردات گاز روسیه را ممنوع کرد
لندن قبلاً متعهد شده بود که خرید نفت روسیه را تا پایان سال 2022 به تدریج متوقف کند و اکنون اعلام کرد که تا ژانویه 2023 به تمام واردات گاز طبیعی مایع روسیه پایان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که حمل و نقل گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه را از اوایل ژانویه متوقف خواهد کرد.

در بیانیه ای که در حساب توییتر این دفتر منتشر شد، آمده است:« از اول ژانویه 2023، بریتانیا به تمام واردات گاز طبیعی مایع روسیه پایان می دهد و از کشورهای سراسر جهان در کاهش وابستگی خود حمایت می کند.»

بر اساس گزارش راشاتودی، این اعلامیه به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ کشورهای غربی برای کاهش اتکای انرژی به مسکو و محروم کردن اقتصاد روسیه از یک منبع عظیم درآمد با توجه به درگیری اوکراین است.

مدت کوتاهی پس از آغاز حمله نظامی روسیه در فوریه به اوکراین، بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد واردات نفت و محصولات نفتی روسیه مانند گازوئیل را تا پایان سال جاری متوقف کند. 

در ژوئن، کواسی کوارتنگ، که در آن زمان وزیر بازرگانی و انرژی بریتانیا بود، گفت که این کشور گاز بسیار کمی از روسیه دریافت کرده است و افزود که حتی این واردات نیز در مقایسه با سال 2021، 75 درصد کاهش داشته است.

سال گذشته بریتانیا 3.12 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه وارد کرد که 4 درصد از کل مصرف بریتانیا را به خود اختصاص داد. 

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، روسیه بزرگترین تامین کننده نفت تصفیه شده بریتانیا بوده و 24 درصد از کل عرضه این کشور را تامین می کند. در عین حال، سهم واردات نفت خام از کشور تحریم‌شده در سال گذشته 5.9 درصد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز