وزیر صنعت حامی تولید است

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۵:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱۲
وزیر صنعت حامی تولید است
دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: دولت سیزدهم پرچم‌دار تحول در حمایت از رونق تولید و احیای واحدهای راکد بوده و عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالحمید دربانیان افزود: رویکرد دولت سیزدهم گره‌گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی است و توجه بیش از پیش به رفع موانع تولید مشهود است.

وی با اشاره به مسایل متعدد حوزه صنعت و معدن تاکیدکرد: وزیر حدود یک سال است که آمده و در این مدت کارها به خوبی پیش رفته است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان بیان کرد: ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در بخش تسهیلات بانکی از جمله طرح‌های ارزشمند دولت سیزدهم و وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: حضور استاندار سمنان در واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان در قالب «یکشنبه‌های صنعتی» از رویکرد مثبت دولت سیزدهم و نگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت به حل مشکلات این حوزه حکایت دارد.

دربانیان به عنوان یک فعال صنعتی، از مسوولان بالادستی خواست تا در راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی امور صنایع مانند صدور پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس تسریع شود.

به گزارش برنا، یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.

هیات رییسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارایه دهد.

 پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار شود.

رییس انجمن صادرکنندگان البرز: استیضاح وزیر صمت آزمون و خطا است

مرتضی کوهنورد گفت: تا زمانی که معدودی از دستگاه های اجرایی در تصمیمات وزارت صمت خدشه وارد کنند، بستر برای حمایت از بخش تولید و صادرات در مسیر پویایی اقتصاد مهیا نخواهد شد.

وی افزود: تجربیات سال های دور و نزدیک بیانگر این واقعیت است که عوض کردن یک وزیر مشکل گشا نخواهد بود و مهم این است که یک مسؤول ارشد اقتصادی بتواند با اقتدار تصمیمات را بدون دخالت سایر دستگاه ها به مرحله اجرا درآورد.

کوهنورد اظهار کرد:  هنگامی که وزارت صمت در خصوص حمایت از بخش تولید تصمیمی را اتخاذ و به مرحله اجرا درمی آورد،  نباید اجازه داده شود یک نهاد و یا یک ارگان دولتی با صدور یک دستورالعمل یا بخشنامه در اجرای برخی تصمیمات وزارت صمت اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: شاهد بوده ایم که وزارت صمت تصمیم مهمی را در حمایت از بازرگانی و تولید اتخاذ می کند ، اما همزمان نظام بانکی در یک دستورالعمل از همخوان نبودن آن تصمیم مهم با سیاست ارزی سخن به میان می آورد.

رئیس انجمن‌صادرکنندگان استان البرز تصریح کرد: تا زمانی که برنامه ها و سیاست های ناهماهنگ در بستر تولید و صادرات خودنمایی می کند، هر وزیر دیگری هم برای وزارت صمت انتخاب شود، مشکلات اقتصاد کشور برطرف نخواهد شد.

مرتضی کوهنورد گفت:  باید این مهم را باور کنیم که مشکل تعویض و جابجایی یک وزیر و آزمون و خطا در این زمینه راهگشا نخواهد بود.

وی عملکرد و تصمیمات متخذه در وزارت صمت را قابل توجیه عنوان کرد و افزود: مهم این است که یک مسؤول اقتصادی از اقتدار و اختیارات لازم برخوردار باشد و در اقدامات اقتصادی با مشکل دخالت سایر دستگاه های اجرایی مواجه نشود.

آزاد کردن واردات، قیمت خودروهای خارجی را در بازار می شکند

حمیدرضا حیدری  افزود: با توجه به این که نوسانات قیمت دلار و ارز طی سال جاری بسیار زیاد بوده، قیمت خودرو به ویژه خودروی خارجی افزایش سرسام آوری داشته است.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت ارز نوسان دارد و در نتیجه آن خودرو گران می شود، فروشنده خودرو از فروش آن دست نگه می دارد تا قیمت آن به ثبات برسد و خریدار هم از خرید خودرو واهمه دارد و در این شرایط بازار به سمت رکود پیش می رود که نتیجه این رکود نیز افزایش نرخ تورم و گرانی خودروها خواهد بود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: سیاست آزاد کردن واردات خودرو قابل قدردانی است و از امروز نیز سفارش برای واردات خودرو آغاز می شود که هم قیمت خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت و هم معاملات خودرو رونق می گیرد و ثبات به بازار خودروهای خارجی بازمی گردد.

حیدری افزود: با آغاز ثبت سفارش برای واردات خودرو خارجی، امید است که قیمت خودروها بشکند و بازار از حالت رکود خارج شود و آزاد کردن واردات خودرو به رونق بازار آن کمک کند.

وی اضافه کرد: هم اینک عمده خودروهای خارجی موجود در نمایشگاه های خودرو دست دوم هستند و بالاترین مدل آنها ۲۰۱۹ است و آزادشدن واردات خودرو باعث حضور خودروهای خارجی نو در بازار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز