مواجهه اوکراین با زمستان سخت

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۵:۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱۷
مواجهه اوکراین با زمستان سخت
برای جلوگیری از فاجعه، شهردار کی‌یف از غرب می خواهد که فوراً پتو و لباس گرم بفرستد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، روز جمعه به رسانه‌های بریتانیا گفت که بسیاری از اوکراینی‌ها ممکن است در ماه‌های آینده «از سرما بمیرند» ، مگر اینکه غرب به آن‌ها کمک کند تا با بحران پیش‌رونده به دلیل حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشور کنار بیایند.

کلیچکو، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن، در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف، اذعان کرد که اوکراین با چالش های بزرگی روبرو خواهد شد. 

شهردار به این نشریه گفت:«ما هر کاری که بتوانیم برای نجات جان مردممان و محافظت از آنها انجام می دهیم.»

بر اساس گزارش راشاتودی، کلیچکو نشان داد که اوکراین نه تنها به سلاح‌های غربی و سیستم‌های دفاع هوایی، بلکه به پتو، لباس‌های زمستانی و ژنراتور نیز نیاز دارد.

 

وی همچنین با اشاره به "خطر مسئله بشردوستانه" از اوکراینی هایی که از کشور فرار کرده اند، خواست اگر می توانند در زمستان امسال از کشور دوری کنند.

 وی افزود:" هدف اصلی ما بازگرداندن مردممان است، بزرگترین ارزش اوکراین شهروندان و مردم هستند. "

اظهارات شهردار بازتاب اظهارات قبلی ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین است. 

وی از اوکراینی‌هایی که پس از شروع حمله نظامی روسیه، کشور را ترک کردند، خواست تا قبل از بهار به خانه بازنگردند، زیرا مسکو به زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کند.

اوکراین از زمانی که مسکو حملات گسترده‌ای را علیه تأسیسات انرژی خود از جمله نیروگاه‌های برق در 10 اکتبر انجام داد، پس از اینکه کی‌یف را به حملات تروریستی به زیرساخت‌های روسیه از جمله پل استراتژیک کریمه متهم کرد، خاموشی‌های منظم را تجربه کرده است.

اتحادیه اروپا هفته گذشته برنامه سرپناه اضطراری و تسهیلات زمستانی جدید برای اوکراین را اعلام کرد و متعهد شد که 175 میلیون یورو (174 میلیون دلار) کمک های بشردوستانه به آسیب پذیرترین بخش های جمعیت در اوکراین و کمک های بشردوستانه ارائه کند. 

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده، بزرگترین حامی بین المللی اوکراین، متعهد شد که با کمک اضطراری به مبلغ 55 میلیون دلار از کیف حمایت کند. این بسته شامل سرمایه گذاری در زیرساخت های گرمایشی، تهیه ژنراتورها و سایر وسایل گرم نگه داشتن اوکراینی ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز