افزایش نرخ بهره اروپا در پی رشد تورم

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۷:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۳۱۲۷
افزایش نرخ بهره اروپا در پی رشد تورم
رئیس بانک مرکزی اروپا مدعی شد که پوتین و همه‌گیری کووید-19 تاثیرگذار در تشدید بحران هزینه زندگی در اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا توضیح داد که بانک مرکزی اروپا (ECB) در تلاش برای مبارزه با تورم، نرخ بهره کلیدی خود را دو برابر کرده و به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسانده است.

لاگارد در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ملی ایرلند RTE گفت: "ما این کار را انجام می دهیم زیرا در حال مبارزه با تورمی هستیم که تقریباً از ناکجاآباد به وجود آمده است.

رئیس بانک مرکزی اروپا افزود: «این کاری است که وی [پوتین] تلاش می کند انجام دهد، هرج و مرج ایجاد کند و تا آنجا که می تواند اروپا را نابود کند. این بحران انرژی باعث تورم عظیمی می شود که باید آن را شکست دهیم.»

بر اساس گزارش راشاتودی، لاگارد در بحث ملاقات‌های قبلی خود با رهبر روسیه، او را فردی «به طرز باورنکردنی فوق‌العاده‌ای» با «چشم‌های درخشان و یخ‌زده» توصیف کرد.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا یک افزایش دیگر نرخ بهره را اعلام کرد و نرخ های منطقه یورو را به بالاترین سطح از سال 2009 رساند.

به گفته لاگارد، هدف آنها برگرداندن تورم به سطوح معقول است تا هزینه زندگی به اندازه نرخ های زندگی بالا نباشد."

 در ماه سپتامبر، تورم در سراسر منطقه یورو به 10 درصد رسید.اتحادیه اروپا روسیه را به دلیل بحران انرژی در سراسر این قاره مقصر دانسته است. 

مسکو همچنین از اقدامات "غیرمنطقی و اغلب پوچ" کشورهای غربی انتقاد کرده و گفته است که تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورها علیه روسیه نتیجه معکوس داشته و منجر به بحران انرژی گسترده و همچنین تورم بی سابقه در سراسر غرب شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز