قطر طرح سقف قیمت گاز اروپا را ریاکارانه خواند

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۶:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۹۳۲۰۴
قطر طرح سقف قیمت گاز اروپا را ریاکارانه خواند
وزیر انرژی قطر پیشنهادات اروپا برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی را "ریاکارانه" توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد که این تلاش‌ها با مقررات پیشین اتحادیه اروپا برای تولیدکنندگان، مغایرت دارد.

در حالی که دولت فدرال به تلاش برای یافتن راه حل های امدادی ادامه می دهد، وزیر انرژی قطر پیشنهادات اروپا برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی را "ریاکارانه" توصیف کرد.

سعد الکعبی، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت که مداخلات در بازارها قوانین رقابتی را که اروپا تاکنون برای تولیدکنندگان اعمال کرده است، خنثی می کند.

 

 

الکعبی روز یکشنبه گفت: بازار آزاد همیشه بهترین راه حل است. محدودیت قیمت گاز طبیعی همچنین انگیزه سرمایه گذاری در تولید گاز را کاهش می دهد و می تواند از دسترسی برخی از مشتریان به منابع جلوگیری کند. 

 

وزیر گفت که واردکنندگان رقیب می توانند محموله هایی را جذب کنند که در غیر این صورت اگر فقط یک پنی بیشتر پیشنهاد کنند، به اروپا می روند.

 

اگر زمستان‌ها سخت باشد و عرضه خط لوله روسیه به سطح عادی بازگردد، الکعبی انتظار دارد که مشکلات اروپا حداقل تا سال 2025 ادامه یابد.

تلاش‌های رهبران اروپایی در سال جاری برای تأمین مقادیر بیشتر گاز مایع از قطر عمدتاً ناموفق بوده است. 

بر اساس گزارش ولت د، در ماه مارس، کمیسیون اروپا تحقیقات ضد انحصاری تقریباً چهار ساله در مورد قراردادهای تامین LNG بین قطر و شرکت های اروپایی را تعطیل کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز