نرخ بیکاری جوانان ۲.۷درصد کاهش یافت

۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ۰۹:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۳۳۴۳
نرخ بیکاری جوانان ۲.۷درصد کاهش یافت
مطابق آمارها سهم جمعیت شاغل از بین فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان ۲۶.۶درصد بوده است، این سهم در تابستان امسال نسبت به فاصله مشابه سال قبل ۱.۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مطابق آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار ایران از تابستان 1401 نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٣ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان 1401 بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان 1400) ٢.٧ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در تابستان 1401، ١٦,٢ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند، این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به تابستان 1400، به‌میزان ١.٤ درصد کاهش یافته است.

یکی از نکات مهم و مد نظر در آمارهای مرکز آمار ایران در تابستان 1401 سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل شاغلان 26.6 درصد بوده است. این سهم بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 1.3 درصد افزایش داشته است.

در بهار 1401 سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیلان آموزش عالی از کل بیکاران 39.7 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است، بررسی تغییرات نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.6 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما