کاهش ۱۷.۴ درصدی بدهی خارجی ایران

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۴۹۹۳
کاهش ۱۷.۴ درصدی بدهی خارجی ایران
تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان میدهد، میزان بدهی‌های خارجی ایران در ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷.۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، گزیده آمارهای اقتصادی بانک مرکزی بیانگر آن است که میزان بدهی خارجی ایران در پایان مرداد ماه 1401 براساس سررسید اولیه بدهی‌ها 7 میلیارد و 163 میلیون دلار است که 5 میلیارد و 239 میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و 924 میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو رقمی بالغ بر 7 میلیارد و 131 میلیون یورو محاسبه شده که 5 میلیارد و 216 میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و 195 میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال 1400 معادل 8 میلیارد و 675 میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در پنج ماهه سال 1401 دارد.

بانک مرکزی ,

گفتنی است، تازه‌ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز ایران کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2022 را در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه دارد.

در گزارش صندوق، نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی تنها 0.5 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشور‌های خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز