تقویت تجارت و همکاری متقابل ترکیه و عمان

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۴:۵۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۵۱۲۳
تقویت تجارت و همکاری متقابل ترکیه و عمان
وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: ترکیه و عمان قرار است با امضای قرارداد همکاری، تجارت و همکاری های متقابل را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، نورالدین نباتی وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت، ترکیه و عمان قرار است با امضای قرارداد همکاری، تجارت و همکاری های متقابل را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

نباتی در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: این قرارداد پس از یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ترکیه و عمان (JEC) در حالی امضا شد که وزیر ترکیه میزبان قیس محمد آل یوسف وزیر بازرگانی، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری این کشور بود.

رئیس دارایی ترکیه با اشاره به توافقنامه امضا شده گفت: با بیان لزوم افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری های متقابل بین دو کشور، توافق کردیم که روابط دوجانبه را با افزایش همکاری ها در بسیاری از زمینه ها از آموزش گرفته تا کشاورزی، صنعت و گردشگری تقویت کنیم. ”

زمینه هایی که دو کشور برای توسعه همکاری ها در نظر دارند شامل امور مالی، انرژی، ساخت و ساز، علم، صنعت، استانداردسازی، حمل و نقل، آموزش، بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و جنگلداری و همچنین گردشگری و فرهنگ است.

نباتی در این جلسه همچنین بر اهمیت برگزاری جلسات JEC به صورت منظم و پیگیری دقیق نتایج تاکید کرد.

وی گفت: امیدوارم همه این توافقات کمک بزرگی به روابط بین کشورهای ما کند.

آل یوسف به نوبه خود در این دیدار گفت که آمادگی همکاری دارند و منتظر تداوم همکاری های اقتصادی دوجانبه با افزایش شتاب هستند.

آخرین توافق نفت خیز عمان و ترکیه تا حدی در نتیجه تلاش های قبلی آنکارا برای گسترش همکاری های انرژی با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

در ماه اوت، فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه برای نشست هایی با محوریت فرصت های سرمایه گذاری در نفت، گاز، انرژی های تجدیدپذیر و هیدروژن از عمان بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز