رشد ۳ درصدی تولید پوشاک

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۰۸:۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۶۶۸۶
رشد ۳ درصدی تولید پوشاک
سخنگوی وزارت صمت گفت: در ۷ ماهه امسال تولید پوشاک در کشور ۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، امید قالیباف با اشاره به ارزش ۹ میلیارد دلاری بازار پوشاک در کشور گفت: برآورد‌های مختلفی از میزان قاچاق پوشاک ارائه می‌شود، اما بر اساس اعلام اتحادیه پوشاک در ۷ ماهه امسال یک و نیم میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است.

قالیباف الزام پوشاک به اخذ شناسه کالا را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق دانست و افزود: در مجموع تا کنون ۳۵۷ هزار ۲۵۵ شناسه برای گروه پوشاک صادر شده است که با پیوستن سایر تولیدکنندگان برای دریافت شناسه مسیر برخورد با پوشاک قاچاق هموارتر می‌شود.

مشاور وزیر صمت ارزش صادرات ۷ ماهه پوشاک را ۳۷ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: هدف‌گذاری صادراتی پوشاک برای سال جاری ۸۴ میلیون دلار است که در نیمه دوم سال باید صادرات شتاب بیشتری بگیرد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه افزود: در حال حاضر ۷۵۸ واحد تولید پوشاک پروانه بهره برداری دارند و ۱۳ طرح بزرگ تولید پوشاک با پیشرفت بالای ۸۰ درصد نیز در حال تکمیل است که بزودی افتتاح خواهند شد.

وی صنعت پوشاک را دارای مزیت اقتصادی ارزیابی کرد و اظهار داشت: در واحد‌های صنفی - توزیعی بیش از ۲۵۱ هزار نفر و در واحد‌های صنفی - تولیدی ۹۳ هزار نفر در حوزه پوشاک اشتغال دارند.

انتهای پیام/

نظر شما