حدادعادل: باید عبور سازمان ملی استاندارد از مرحله استاندارد سخت افزاری به استاندارد نرم افزاری را به فال نیک گرفت

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۱۰:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۶۷۸۹
رییس فرهنگسرای زبان و ادب فارسی گفت: بسیار خوشحالم که سازمان استاندارد از استاندارد سخت افزاری به استاندارد نرم افزاری رسیده و به سمت آن حرکت کرده و از امور کشدار خارج شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) با حضور در سازمان ملی استاندارد با رییس این سازمان و معاونان و مدیران آن دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: درباره هر مفهوم و صحبتی برای آنکه منظور به خوبی منتقل شود باید نامی روی آن گذاشت که این موضوع همان استانداردسازی است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: ما در فرهنگسرا از بعد زبانی الفاظ را استاندارد می کنیم و شما هم در سازمان ملی استاندارد بدنبال استاندارد کردن اجناس و کالاها هستید؛ همین دو احتیاج ما را به هم پیوند می دهد.

حدادعادل گفت: ۲۵ سال است که همکاری خوبی بین فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان ملی استاندارد ایجاد شده و توسعه هم پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که سازمان استاندارد از استاندارد سخت افزاری به استاندارد نرم افزاری رسیده و به سمت آن حرکت کرده و از امور کشدار خارج شده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت: گروهی که در فرهنگستان واژه های رایج در سازمان استاندارد را باید معادل گزینی کند می طلبد که هر چه زودتر شکل گرفته و اقدامات خود را عملیاتی کند.

وی گفت: همان طور که سازمان ملی استاندارد ایران در حال تحول هست فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم در حال تحول است.

وی گفت: کار فرهنگسرای زبان و ادب فارسی با کارهای سازمان ملی استاندارد شبیه به هم است. 

حدادعادل خاطرنشان کرد: پذیرش جامعه با استانداردها و استانداردسازی ها بیشتر شده است. 

 

نظر شما