حمایت بانک ها از تولید کننده و کارآفرین کم است

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۱۳:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۹۶۹۵۲
حمایت بانک ها از تولید کننده و کارآفرین کم است
یک کارشناس اقتصادی از عدم حمایت بانک ها از تولیدکننده و کارآفرین انتقاد کرد و گفت: حمایت از تولید در بسیاری از کشورهای توسعه یافته خوب است ولی در کشورمان این اتفاق صورت نگرفته یا روند کند است.

به گزارش برنا، نصرت اله لطوند در مورد توسعه کارآفرینی اظهار داشت: مسئولان با ایجاد زیرساخت ها، ارائه تسهیلات، موارد تشویقی، در زمینه فرهنگ سازی، ارزش گذاری و گفتمان سازی در کارآفرینی تلاش کنند.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که در این زمینه تاثیر بالایی دارد، بانک ها و موسسات مالی هستند؛ این مراکز می توانند حمایت کننده های خیلی مناسبی از تولید باشند؛ در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بانک ها به خوبی وارد عرصه تولید شده اند ولی در کشور ایران این اتفاق صورت نگرفته یا روند کند است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بانک های ایران به طور مناسب در خدمت تولید نبوده اند و حتی تسهیلاتی هم که ارائه می دهند بسبار اندک در زمینه تولید استفاده می شود

لطوند تصریح کرد: اصلاحات در سیستم بانکی با دولت جدید در حال انجام است که باید به سمت حمایت از تولید کننده و کارآفرین برود.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از بحث کارآفرینی به فرهنگ سازی وابسته است، گفت: باید ارزش کار آفرین در جامعه بالا برود تا افراد به این سمت تمایل پیدا کنند؛ در این زمینه شناسایی موانع بسیار کمک کننده است؛ ترغیب افراد به کارآفرینی با عدم تلاش برای رفع موانع تناقض آشکار دارد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: وضعیت کشور در زمینه کسب و کار مناسب جامعه نیست و در این زمینه رتبه پایین در جهان داریم؛ بسیاری از دلایل آن مربوط به مباحث داخلی خصوصا در سبستم بانکی می شود که با دولت سیزدهم و مدیران انقلابی قابل رفع است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
نظرات
دکتر حسنوند
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
0
0
دکتر لطوند
از متخصصین بانکداری مدرن
از دل محرومین کشور
ایثارگر وبسیار مردمی وشجاع
امیر
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
0
0
سلام،
برادر نصرت‌اله لطوند از نیروهای بسیار توانمند ومردم‌دار هستند،و واقعا متواضع. ایشان زمانی شعبه کار میکردند کار مردم را کار خود می دانست.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز