رفع چالش‌های تأمین خوراک پتروشیمی‌ها با همکاری شرکت‌های ملی نفت و گاز

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۷۲۹۷
رفع چالش‌های تأمین خوراک پتروشیمی‌ها با همکاری شرکت‌های ملی نفت و گاز
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از تعامل و همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران به‌منظور رفع چالش‌های تأمین خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  مرتضی شاهمیرزایی در سفری یک روزه(سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه)  به عسلویه، پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با نمایندگان هلدینگ‌ها و مدیران عامل طرح‌های پتروشیمی مستقر در مناطق کنگان، دیر و سیراف گفت: با توجه به زیرساخت‌های مطلوب طرح‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه و دسترسی به خوراک مورد نیاز در این منطقه، اجرای به‌موقع این طرح‌ها می‌تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده مطلوب، در تحقق تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اهمیت تسریع در اجرای طرح‌های PDH که تأمین‌کننده پروپیلن مورد نیاز طرح‌های زنجیره ارزش هستند، افزود: مجریان طرح‌های پتروشیمی باید با استفاده از تجربیات و آموخته‌های توسعه فاز یک عسلویه و فاز یک ماهشهر به‌عنوان نخستین قطب‌های صنعت پتروشیمی ایران، در ایجاد زیرساخت‌های خارج از محدوده طرح‌ها که در همکاری با دیگر شرکت‌ها و جامعه اطراف اهمیت ویژه دارد، توجه و اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: به‌منظور رفع موانع و چالش‌های طرح‌های پتروشیمی با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و دیگر متولیان تلاش خواهیم کرد مشکلات و چالش‌های مطرح‌شده در این نشست، به‌ویژه در زمینه تأمین خوراک و اخذ موافقت‌های زیست محیطی و مسائل گمرگی از سوی طرح‌های توسعه‌ای در سطح منطقه در کمترین زمان ممکن حل شود و در این مسیر مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و حمایت هستند.

شاهمیرزایی در ادامه نشست‌های تخصصی با مدیران‌عامل طرح‌های پتروشیمی، به نقش مسئولیت‌های اجتماعی در روند توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: طرح‌های پتروشیمی باید همانند مجتمع‌های پتروشیمی همسو با تعهدهای خود همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی تلاش کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به جوامع پیرامونی طرح‌های پتروشیمی، بر ایجاد فضاهای فرهنگی - علمی در واحدهای صنعتی اشاره و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی - علمی کارکنان به‌منظور ایجاد انگیزه و بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت پتروشیمی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما