به مناسبت گرامی داشت ۲۰ آبان روز کیش تحقق یافت:

رونمایی از سامانه اطلاع رسانی رویدادها و نقشه جامع کیش

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۰۸:۵۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۷۷۴۷
رونمایی از سامانه اطلاع رسانی رویدادها و نقشه جامع کیش
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم رونمایی از دو سامانه اطلاع رسانی رویدادها و نقشه جامع کیش، دستیابی به رویکرد تمدنی و برتر را مستلزم تلاش های بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ مراسم رونمایی از سامانه اطلاع رسانی رویدادها و نقشه جامع گردشگری کیش شامگاه جمعه 20 آبان با شعار ایران قوی، کیش زیبا در سالن همایش های بین المللی برگزار شد.

مهدی کشاورز در این مراسم،  اظهار داشت: برای تهیه نقشه جامع کیش بیش از 5 ماه با برگزاری جلسات مستمر از تعداد بیش از 300 مقاله بین المللی که حدود 200 مقاله مربوط به سال های 2021 تا 2022 بود برای طراحی هرچه بهتر نقشه گردشگری  استفاده شده است.

وی افزود: تمام زحمات و تلاش های مدیران گذشته قابل تقدیر است اما باید به این مهم توجه داشت که در این زمینه عدم رویکرد علمی و توازن توسعه بوده و ظرفیت های بسیاری اجرایی نشده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با دو چشم انداز گردشگری و تجاری مالی برای این منطقه، گفت:  برای تحقق هر اقدامی در راستای توسعه و پیشرفت جزیره کیش باید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نیاز های گردشگری در آن دیده شود.

کشاورز با بیان این که صنعت گردشگری موضوعی بسیار مهم و حیاتی در اقتصاد کشور محسوب می شود ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار داشت: ایران جز 10 کشور دارای ظرفیت هایی در حوزه آثار باستانی است اما متاسفانه در فهرست 100 کشور برتر در حوزه صنعت گردشگری دنیادیده نمی شود بنابراین تاکید ما برقدرتمند شدن صنعت گردشگری است.

وی افزود: به همین منظور بارها در جلسات تاکید شده است که در 365 روز سال، 52 هفته و 12 ماه سال نباید فصل رکود داشته باشیم و برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که به تعداد روز های سال رویداد برگزار شود.

مهدی کشاورز تصریح کرد: همکاران ما با تحقیق و مطالعه یک طراحی انجام دادند که در 16 محور، نقطه مطلوب دستیابی به موفقیت برای کیش را تشریح کرده اند، برنامه عملیاتی و نقشه اجرایی داریم که در بازه زمانی مشخص انجام می شود و این امر در گرو اتحاد بین بخش دولتی و خصوص است.

وی در ادامه این مطلب با تاکید بر این که اصناف ستون های اقتصادی جزیره و اعتبار کیش هستند، افزود: نگاه ما تنها نظارتی است و کنترل ها به عهده بخش خصوصی خواهد بود و توجه داشته باشیم که به نگاه تمدنی و برتر دست نمی یابیم مگر با مشارکت و تلاش بی قفه در کنار یکدیگر، بر همین اساس ما با کمک بخش خصوصی در دوره ای 2 تا 3 ساله باید به این نتایج برسیم و قطعا خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی ها، سازمان و بخش خصوصی در کنار هم خواهند بود و 100 درصد اجرا به بخش خصوصی محول می شود، سازمان نیز حمایت 100 درصدی برای هماهنگی با دستگاه های بالا دستی را دریغ نخواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: با اجرای این طرح و 81 فرصتی که برای بخش خصوصی به وجود می آید، تلفیقی معنایی، مفهومی و شکلی با طرح جامع ساماندهی سواحل شکل خواهد گرفت تا 580 رویداد در سال داشته باشیم و در طرح جامع ساماندهی سواحل حدود 9 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که حدود 300 بسته سرمایه گذاری فراهم می شود.

انتهای پیام/

نظر شما