مصرف آب تهران همچنان بر مدار ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۱۳:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۷۹۷۷
مصرف آب تهران همچنان بر مدار ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه
مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی استان تهران گفت : مصرف آب تهران همچنان بیش از ورود آب به شبکه توزیع می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  علی اکبر ملکوتی از مرکز کنترل آب تهران ،در گفت و گو با رسانه ملی افزود: اکنون میزان مصرف حدود 40 هزار لیتر بر ثانیه است و میزان ورودی آب به شبکه حدود 33 هزار لیتر بر ثانیه است.

وی گفت: در روز گذشته مصرف 46 هزار و 800 لیتر بر ثانیه را تجربه کرده ایم و در مقایسه با مصرف روز جاری 7 هزار لیتر بر ثانیه و در مقایسه با تولید 14 هزار لیتر بر ثانیه اختلاف دارد هر چقدر مصرف افزایش پیدا کند موجب شده حجم ذخیره آب در مخازن افت پیدا کند که در صورت افت حجم در مخازن موجب ایجاد افت در شبکه های آب خواهد شد.
ملکوتی تصریح کرد: در سال آبی جدید که از اول مهر شروع شده ما شاهد بارندگی قابل توجهی نبودیم میزان بارندگی در شهر تهران در حوزه آبریز به میزان 5/6 دهم میلی متر بوده که در مقایسه با سال گذشته 80 درصد و در مقایسه با بلند مدت 82 درصد کاهش داشتیم همین امر باعث شده که حجم ذخایر آب در پشت سدها به میزان 82 میلیون در مقایسه با سال گذشتنه کاهش پیدا بکند.

وی از کلیه شهروندان بخصوص مشترکین پر مصرف که 60 درصد مشترکان شهر تهران را تشکیل می دهند خواست مصرف را مدیریت کرده و تغییر الگوی مصرف را در دستور کار خود قرار بدهند. ازمصرف آب شرب در مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
0
آبها را استخرها و دوش گرفتن ملت قبل از حضور در استخر و حمام کردن بعد از استخر و شستن استخر برای تغییر شیفت مردانه و زنانه مصرف می کنند نه مردم در خانه ها.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز