بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق کشور بومی‌سازی شده است/ استخدام دانشجویان نخبه کشور در دستور کار وزارت نیرو

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۱۰:۳۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۱۱۶۸
بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق کشور بومی‌سازی شده است/ استخدام دانشجویان نخبه کشور در دستور کار وزارت نیرو
وزیر نیرو از بومی‌سازی بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق کشور خبرداد و گفت: در این دوره از نمایشگاه دستاوردهای عرضه شده شرکت‌های داخلی در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه و بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «علی اکبر محرابیان»امروز( یکشنبه 29 آبان ماه) در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق افزود: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی‌ها و هم برای رشد اقتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است.

محرابیان گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می‌کنیم. البته تبادل برق همانگونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو گفت:: صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی‌نظیر است و برخی این دستاوردها برای اولین بار است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

وزیر نیرو ادامه داد: مهمترین هدف گذاری ما آن است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد بهینه سازمصرف باشیم تا شدت مصرف کاهش یابد.

محرابیان همچنین افزود: تلاش می‌شود تولید برق کشور معطوف به رشد تولید و صنعت کشور باشد.

وزیر نیرو در ادامه به حضور فعال شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دستاورد شرکت‌های داخلی در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه و بی نظیر است.

وی ضمن ابراز خرسندی از بومی‌سازی و داخلی‌سازی برخی از قطعات این صنعت در کشور گفت: برای نخستین بار شاهد بومی‌سازی تعدادی از قطعات صنعت برق در کشور هستیم که امروز برخی از این قطعات و تجهیزات به مرحله رونمایی رسیدند.

وزیر نیرو افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد قابل توجهی از دانشجویان نخبه دانشگاه‌های کشور در رشته‌های برق و رشته‌های مرتبط مانند IT به استخدام وزارت نیرو درخواهند آمد تا از این طریق شاهد رشد روزافزون صنعت برق کشور باشیم.​

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز