ایران‌ خودرو در مسیر ارتقای کیفیت محصولات / رشد ۲۲ امتیازی شاخص رضایت مشتری

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۱۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۱۱۹۳
گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور با اجرای برنامه‌های متعدد کیفی باعث کاهش آمار شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان شده است و براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این شرکت رشد ۱۱.۵ درصدی را در شاخص ارزشیابی محصولات کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، در رابطه با بازدید سرزده رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو و ۸ دستور مهم ایشان در حوزه صنعت خودرو، موضوع پراهمیت افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل مطرح شد. رئیس جمهور تاکید داشتند که هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ ممنوع شود و دستگاه‌های مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.
در راستای تحقق این دستور رئیس جمهور، گروه صنعتی ایران خودرو با اجرای برنامه‌های متعدد کیفی باعث کاهش آمار شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان شده است. این شرکت در راستای ارتقای کیفیت محصولات طرح جامع ارتقای کیفیت و تولید را با تمرکز بر سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی‌سازی محصولات تولیدی فعلی را به اجرا گذاشته است. بر اساس این سه محور، ۲۷۹ پروژه و برنامه تعریف شد که شامل هفت پروژه توسعه محصولی، ۷۳ پروژه بهبود محصولی و ۱۹۹ برنامه بهبود زیرساختی است که تاکنون بیش از ۷۳ درصد از این پروژه ها محقق شده است.
همچنین طی دی‌ماه سال 1400، بیش از 94 هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌های ایران خودرو وجود داشت که در ماه‌های اخیر تعداد خودروهای ناقص و دارای کسری کاملا متوقف و به صفر رسیده است و براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بهبود ۱۱.۵ درصدی در شاخص ارزشیابی محصولات ایران خودرو ایجاد شده و بیش‌ترین بهبود در محصولات تارا، دناپلاس و پارس کسب شده است.
همچنین ایران خودرو در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۶۸۵ در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰، شاهد بهبود ۲۲ امتیازی بوده است و در شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در سه ماهه ابتدایی مالکیت خودرو (IQS)، با ۳۷ نمره بهبود نسبت به بهمن ۱۴۰۰، امتیاز ۲۷۳ کسب کرده است. در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری (H.O) نیز با ۱۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز پایان سال ۱۴۰۰، امتیاز ۷۱۵ رسیده است.
 برنامه های جدید در حوزه توسعه محصولات ابران خودرو
تولید خودروی TF21، انطباق موتور EF7 پلاس بر روی محصولات فعلی، پروژه تولید محصول آریسان دو، پروژه تولید ری‌را و محصول هایما 8S و 7X و به‌سازی پلتفر P200شامل پانوراما، سقف دو رنگ، گیربکس اتوماتیک ازجمله پروژه‌های مصوب ایران خودرو در حوزه توسعه محصولات است.
همچنین فرایند تولید خودرو در ایران خودرو بهبود یافته است به صورتی که مشخصه‌های کیفی تعریف شده در هر یک از سالن‌های تولیدی، مانند بدنه، رنگ و مونتاژ توسط نفرات کیفیت مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید، خودرو در هر سالن تجاری سازی و آماده تحویل به مشتریان می‌شود. در مرحله بعد، خودرو توسط ارزیاب‌های کیفیت، نمونه‌برداری می‌شود، به این صورت که به براساس استانداردهای تعریف شده نمونه‌های انتخاب شده از خودروهای تولیدی به سالن ارزشیابی منتقل شده و سپس بر اساس استاندارد تعریف شده، ارزشیابی می‌شود.
رشد تولید هفتگی به بیش از ۱۴ هزار دستگاه
بر اساس آمار ارائه شده تولید هفتگی ایارن خودرو در هفته ابتدایی مهرماه، ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود که این رقم در هفته دوم مهرماه به بیش از ۱۲ هزار دستگاه رسید و افزایش هفتگی تولید در این مدت ادامه داشته و در هفته دوم آبان ماه بیش از ۱۴ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری تولید شده است.
تعداد تولید تجمیعی گروه صنعتی ایران خودرو در دو بخش سواری و تجاری با میانگین تولید روزانه بیش از ۲۸۰۰ دستگاه، به عدد ۳۶۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه رسیده است. با این حال حفظ شرایط تولید پایدار ایران خودرو در شرایطی صورت گرفته که پنج هزار میلیارد تومان شورای پول و اعتبار نیز در پایان سال گذشته مطابق عرف سنوات گذشته به این شرگت پرداخت نشده و صرفا ایران خودرو با افزایش عرضه به بازار توانسته نقدینگی مورد نیاز تولید را تامین کند.
انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز