سخنگوی صنعت برق:

۴۰ درصد مشترکین مشمول پاداش قبض برق شدند

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۱۱:۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۲۴۷۱
۴۰ درصد مشترکین مشمول پاداش قبض برق شدند
سخنگوی صنعت برق گفت: در حوزه تشویق از ۵۶ میلیون قبض ۲۲ میلیون قبض مشمول تشویق شدند یعنی ۴۰ درصد شامل پاداش صرفه جویی در برق شدند،

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست حاشیه‌ای بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق اظهار داشت: ناترازی مالی باعث شده سراغ روش های مدیریت مصرف جدید و راهکارهایی برای توسعه سرمایه گذاری دنبال کنیم و نیروگاه بسازیم.

وی ادامه داد: در حوزه تشویق از ۵۶ میلیون قبض ۲۲ میلیون قبض مشمول تشویق شدند یعنی ۴۰ درصد شامل پاداش صرفه جویی در برق شدند، همچنین ۸ میلیون قبض به صورت رایگان و بستانکار صادر شد و یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک پر مصرف با کاهش مصرف، میزان مصرف خود را به پله های پایین تر کاهش دادند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی را در صنعت برق شاهد بودیم، تاکید کرد: این در حالی است که هر سال ۱۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف را شاهدیم، صرفه جویی انجام شده ناشی از همکاری مردم در همه بخش‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف یک سوم مشترکین دوبرابر بیش تر از الگوی مصرف است افزود: برای مشترکانی که مصرف برق آن‌ها دو برابر الگوی مصرف است تعرفه ها بازدارنده و قبض های سنگینتری ایجاد میشود. 

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: اگر یک مقایسه در طول چند روز گذشته نسبت به سال قبل داشته باشیم، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها دوبرابر افزایش یافته و اکنون از سوخت جایگزین کمتری استفاده می‌کنیم و با تلاش‌هایی که در وزارت نفت می‌شود، مشکلی برای تأمین برق نخواهیم داشت. 

رجبی مشهدی، اضافه کرد: خواسته وزارت نفت و وزارت نیرو از مشترکان کاهش ۱۰ درصدی مصرف است و اگر این اتفاق بیافتد با مشکل کمتری مواجه می‌شویم. 

وی با بیان اینکه برای گاز تحویلی به نیروگاه یک برنامه مشخص می‌شود، افزود: تاکنون از آنچه مشخص شده گاز بیشتری به نیروگاه هاتحویل داده شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز