پیش‌بینی تشدید بارش‌ها در سواحل شمالی

۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۲:۴۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۳۱۹۸
پیش‌بینی تشدید بارش‌ها در سواحل شمالی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش همراه با وزش باد روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران آغاز و بارش روز دوشنبه در سواحل شمالی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  «امیرحسین نقشینه» به آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز (۴ آذر) و نیز روزهای آتی اشاره کرد و افزود: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، بخشی‌هایی از خوزستان، اصفهان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز،تهران، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و روی ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام است. فردا بارش در این مناطق ادامه دارد و روز یکشنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز، بارش پراکنده مورد انتظار است.

نقشینه توضیح داد: روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود، روز دوشنبه بارش در سواحل شمالی تشدید می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های مازندران، گیلان و خراسان‌شمالی بارش پیش‌بینی شده است که بارندگی‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است.

وی گفت: روز یکشنبه در اردبیل و گیلان، دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعدازظهر روز یکشنبه غرب و مرکز خلیج‌فارس، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس و از یکشنبه تا سه‌شنبه نیز دریای خزر متلاطم و مواج است.

به گفته نقشینه، آسمان تهران امشب نیمه‌ابری است که در برخی ساعت‌ها بارش نیز پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما