رشد ۰.۸۸ درصدی شاخص بانک‌ها با وجود افت شاخص کل

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۱:۲۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۳۵۵۵
رشد ۰.۸۸ درصدی شاخص بانک‌ها با وجود افت شاخص کل
در هفته گذشته شاخص بانک‌ها ۰.۸۸ درصد تقویت شده است، این در حالی است که شاخص کل در هفته گذشته ۰.۲ درصد عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در روز چهارشنبه دو هفته گذشته یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۱ شاخص گروه بانک در کانال ۵ هزار و ۶۳۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص بانک‌ها به کانال ۵ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.


بدین ترتیب در یک هفته شاخص بانک‌ها ۰.۸۸ درصد معادل ۵۲ واحد تقویت شده است، رشد شاخص بانک‌ها در حالی روی می‌دهد که شاخص کل بازار سرمایه در هفته گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است.


رشد شاخص بانک‌ها نشان می‌دهد که اهالی بازار سرمایه به پتانسیل بالای بانک‌ها برای رشد پی برده‌اند و این موضوع موجب شده است تا شاهد ورود نقدینگی به این سهام‌ها باشیم.


یکی از دلایل ورود نقدینگی به سهام‌های بانکی p.e مناسب این گروه است. بسیاری از نماد‌های این گروه در زیر ۴ واحد قرار دارند و این موضوع نشان می‌دهد که سهام‌های بانکی پتاسیل زیادی برای رشد دارند.


از طرف دیگر بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که کفایت سرمایه بانک‌ها بهبود یافته است و این موضوع گروه بانک‌ها را بسیار جذاب کرده است.


بررسی تکنیکالی گروه بانک حاکی از آن است که این گروه بورسی ریزش سنگینی را تا کانال ۵ هزار و ۱۵۵ واحدی داشته است. پس از رسیدن به این کانال شاخص اقدام به کف سازی کرده و رشد خود را شروع کرده است و الگو V را تشکیل داده است و صعود شاخص بانک‌ها همچنان ادامه دارد. تاکنون از کف شاخص، گروه بانک بیش از ۱۰ درصد رشد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما