بحران انرژی اتحادیه اروپا برای سالها ادامه خواهد داشت

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۳:۴۹:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۳۶۷۴
بحران انرژی اتحادیه اروپا برای سالها ادامه خواهد داشت
بحران اوکراین باعث شد تا اتحادیه اروپا برای جایگزینی گاز روسیه با مشکلاتی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اگر تقاضا برای گاز همچنان بالا باشد و منابع جدید تامین نشود، مشکلات انرژی اروپا برای سال ها ادامه خواهد داشت. 

کارشناسان هشدار دادند که حتی مخازن گاز که به طور کامل پر شده اند قبل از زمستان نمی توانند تضمین کنند که منابع کافی در تابستان آینده و زمستان آینده در دسترس خواهد بود یاخیر.

کشورهای اتحادیه اروپا در پایان سپتامبر، زمانی که تقاضای گرمایش معمولاً شروع به افزایش می‌کند، توانستند تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود را تا 90 درصد پر کنند. این موضوع علیرغم کاهش عرضه روسیه در بحبوحه فشار تحریم‌های مرتبط با اوکراین صورت گرفت. 

بر اساس گزارش راشاتودی، سید بامباواله، رئیس گاز طبیعی مایع برای منطقه آسیا در ویتول، به FT در گفت: ما در یک بحران گاز هستیم و تا دو یا سه سال آینده در وضعیت بحران خواهیم بود.

به گفته راسل هاردی، مدیر اجرایی ویتول، قیمت گاز باید به اندازه کافی بالا بماند تا بتواند تقاضای بخش صنعتی را در تابستان سرکوب کند تا انبارها دوباره پر شوند. 

بحران بزرگ انرژی پیش روی این اتحادیه پس از اعمال چندین دور تحریم‌ها علیه روسیه که زمانی بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز طبیعی آن بود، رخ می‌دهد. 

بحران انرژی در منطقه در اوایل ژوئیه و پس از اولین اختلال در عرضه روسیه به تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا، به طرز چشمگیری تشدید شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز