نوسان بازار طلا و سکه طبیعی است/ اقدام به موقع بانک مرکزی باعث کنترل حباب سکه شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۰۸:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۴۲۲۳
نوسان بازار طلا و سکه طبیعی است/ اقدام به موقع بانک مرکزی باعث کنترل حباب سکه شد
یک کارشناس طلا و سکه گفت: در معاملات چند روز گذشته حباب سکه به بیش از دو میلیون تومان رسیده بود که اقدام به موقع بانک مرکزی در خصوص فروش اوراق قرضه سکه باعث کنترل تقاضا و کاهش حباب سکه شد

محمد کشتی آرا، کارشناس بازار سکه و طلا  در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص تاثیر فروش اوراق قرضه سکه بانک مرکزی در بورس کالا اظهار داشت: در حالی که در معاملات چند روز گذشته قیمت سکه و به ویژه حباب سکه به بالاترین رقم خود رسید، اقدام به موقع بانک مرکزی در خصوص واگذاری قرضه اوراق سکه در بورس کالا باعث کنترل تقاضا و کاهش شتاب رشد حباب سکه شد.

محمدکشتی آرا در ادامه تصریح کرد: با ورود سکه به کانال 17 میلیون تومانی حباب سکه نیز با افزایش به بیش از 2 میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار است. در هفته قبل باتوجه به انتشار اوراق گواهی سکه بانک مرکزی حباب سکه به یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته بود.

کارشناس سکه و طلا در ادامه گفت: در مورد بازار ارزی هم همین روند را شاهد بودیم با توجه به واگذاری اوراق قرضه ارزی که بانک مرکزی به متقاضیان ارز برای کسانی که طالب تهیه ارز بودند همین روش هم در روند کاهشی ارز تاثیر گذار بود.

کشتی آرا در ادامه تاکید کرد: در مجموعه انجام این دو روش از سوی بانک مرکزی در بازار موجب شد تا قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قرار بگیرد و روند کاهشی را طی کند.

وی در پایان افزود: از آغاز روز شنبه(۵ آذرماه) با افزایش اونس جهانی طلا و با توجه به نوسانات قیمت ارز باعث شد تا مجددا قیمت طلا و سکه با افزایش رو به رو شود که این نوسانات طبیعت بازار است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز