بارش های زمستانی مشکل کم آبی را جبران می‌کند/ برنامه‌ای برای جیره بندی آب نداریم

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۱:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۴۸۳۷
بارش های زمستانی مشکل کم آبی را جبران می‌کند/ برنامه‌ای برای جیره بندی آب نداریم
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس پیش‌بینی‌‌ها در فصل زمستان شرایط بارش‌ها در غرب و شمال کشور در حالت پربارش و سایر شهرها در حالت نرمال قرار دارد و با توجه به اینکه حدود 45 درصد بارندگی‌های سالانه کشور در این فصل روی می‌دهد، می‌تواند انتظار داشت شرایط منابع آبی کشور بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

فیروز قاسم زاده، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص صحبت های مطرح شده در مورد احتمال بحران آبی کشور در ماه‌های پیش رو اظهار داشت: با توجه به تحلیل‌های کارشناسان از وضعیت بارش‌ها کشور تا اوایل فروردین ماه سال آینده، خوشبختانه شرایط بارش‌ها در غرب و شمال کشور در حالت پربارش و سایر شهرها در حالت نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش آب آشامیدنی در تلاش هستیم  که هیچگونه جیره بندی در کشور اتفاق نیفتد و برنامه‌ای برای جیره بندی آب نداریم.

وی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، اگر فرض کنیم که در پاییز هیچگونه بارندگی نداشته باشیم با توجه به اینکه حدود 45 درصد بارندگی‌های سالانه کشور در فصل زمستان روی می‌دهد،‌ بنابراین اگر پیش‌بینی‌ها به حقیقت بپیوندد می‌تواند شرایط منابع آبی کشور  بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

سخنگوی صنعت آب افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش های ماه های آینده امیدواریم که مخازن آبی مجدد تغذیه شوند و از این شرایط بتوانیم عبور کنیم و به فکر جیره بندی نباشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما