سرپرست معاونت آب و خاک در گفتگو با برنا؛

مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری‌های حوزه آب

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۲۷۱
مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری‌های حوزه آب
سرپرست معاونت آب و خاک گفت: شرکت های دانش بنیانی داخلی محصولات جدیدی در زمینه آب شیرین کن‌ها تولید کرده اند و با استفاده از این تکنولوژی و فناوری های جدید می‌توان مشکلات محیط زیستی حاصل از پساب ها این فرآیند را برطرف کرد.

فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص مسئله شورورزی اظهار داشت: باتوجه به اینکه محدودیت منابع آبی و خاکی از لحاظ کیفیت آب وجود دارد، بحث شورورزی اهمیت پیدا می کند و بر همین اساس یکی از راهکارها استفاده از گیاهان شورپسند یا شورورز است.

وی در خصوص گیاهان شورپسند اضافه کرد: گیاهانی که مقاومت بیشتری را برای تولید در خاکها و آبهای شور و آبهای با کیفیت پایین دارند را شورپسند می‌گویند و به همین دلیل در سواحلی که آب شور در کشور وجود دارد از این گیاهان استفاده می شود.

سرپرست معاونت آب و خاک در خصوص مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری‌های حوزه آب گفت: در بحث آب شیرین‌کن ها مسائل و چالش‌هایی وجود دارد که یکی از این مسائل، مشکل پساب است، پساب این دستگاه‌هابرای محیط زیست مشکل آفرین است و باعث آلودگی خاک شده و در نتیجه در خاک نفوذکرده و به سفره های زیرزمینی می‌رسد.

عباسی ادامه داد: علاوه بر بحث آلودگی خاک، بحث شوری آب است که به دلیل غلظت بالا، اگر نمک ها به سفره های زیرزمینی برسد باعث آلودگی آب می‌شود.

وی اظهار داشت: معاونت آب و خاک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بحث افزایش و توسعه فناوری های جدید را  برای آب شیرین کن‌ها دنبال می‌کند.

سرپرست معاونت آب و خاک اضافه کرد: خوشبختانه شرکت های دانش بنیانی در کشور وجود دارند که محصولاتی را در زمینه آب شیرین کن‌ها تولید می‌کنند و با نشستی که با همراهی شرکت های دانش بنیان و معاونت علمی و فنآوری و صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم، تا حدودی با استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید می‌توان مشکلات محیط زیستی را برطرف کرد، یعنی پساب ها با استفاده از تکنولوژی و فناوری به اندازه یک حبه قند شده و از آن در موارد دیگر می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز