رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران:

با انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری‌‌‌، کاهش صادرات به عراق تا حدی جبران می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۱:۵۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۵۳۳۵
با انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری‌‌‌، کاهش صادرات به عراق تا حدی جبران می‌شود
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق، خبر داد و گفت با این قرارداد بخشی از کسری صادرات به عراق جبران می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق، خبر داد.
 سید حمید حسینی افزود با این قرارداد می‌توان بخشی از کسری صادرات موجود با عراق را در حوزه خدمات فنی و مهندسی، آتی، تولید و درمان جبران کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هشت ماهه اوضاع مناسبی در صادرات به عراق نداریم، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال میزان صادرات به عراق به جز برق چهار میلیار و ۷۰۰ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه ‍پارسال یک میلیارد و ۴۰۰ دلار کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت پیش‌بینی می‌شود باتوجه به اینکه شوک‌هایی که در بازار به دلیل مواد غذایی ایجاد شده و بلاتکلیفی که برای تشکیل دولت عراق وجود داشت‎ حجم واردات عراق افزایش یابد و طی چهار ماه آینده بتوانیم بخشی از این کسری را جبران کنیم.

 سید حمید حسینی افزود پیش‌بینی می شود دوباره صادرات به عراق به هشت تا ۹ میلیارد دلار همیشگی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز