پیش بینی افزایش قیمت نفت در بازار جهانی

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۳:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۵۶۶۳
پیش بینی افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
یک موسسه کارگزاری نفتی به نام ام کای گلوبال پیش بینی کرده به خاطر مشکلات در سمت عرضه، شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در میان‌مدت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  موسسه ام کای گلوبال می‌گوید: به خاطر مشکلات موجود در سمت عرضه، پیش‌بینی می‌شود در میان‌مدت شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باشیم. در آخرین معاملات صورت‌گرفته قیمت نفت برنت بشکه‌ای 86 دلار خرید و فروش شده است.

در گزارش این موسسه آمده است که قیمت حامل‌‌‌‌های انرژی در نقطه بسیار بحرانی است. در میان مدت به خاطر دلایل مختلف احتمالا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. سه عامل اصلی وجود دارد که ممکن است قیمت نفت را دستخوش تغییر کند. نخستین عامل نزدیک شدن فصل زمستان و سرد شدن سریع هواست که باعث افزایش مصرف سوخت در جهان می‌شود.

وی گفت: ماه آینده میلادی هم تعطیلات در غرب شروع خواهد شد و در این زمان بسیاری از مردم با توجه به محدودیت‌های دو سال اخیر به مسافرت خواهند رفت.

گزارش موسسه ام کای گلوبال، می‌گوید: عامل دوم سیاست اعمال قرنطینه‌های کرونایی در چین است. برخی گزارشات نشان می‌داد که دولت چین محدودیت‌های کرونایی را کم کرده و این مسئله باعث افزایش قیمت در بازارهای جهانی شده بود، اما به سرعت چین این مسئله را تکذیب کرد. هر گونه کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین به افزایش تقاضا و متعاقبا قیمت نفت در بازار جهانی منجر می‌شود.

در گزارش این موسسه کارگزاری نفتی ،عامل سوم اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه است. زمانی که تحریم نفت روسیه آغاز شود، تولید نفت این کشور احتمالا تا 50 درصد کاهش خواهد یافت و به 2.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این در حالی است که روسیه هم اکنون 5 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی ارسال می‌کند.

ام کای تاکید کرده که توان اوپک برای بالا بردن تولید محدود است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و امکان برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا نیز آن گونه که قبلا اتفاق افتاد وجود ندارد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

نظر شما