سقف قیمت نفت اتحادیه اروپا ممکن است منجر به افزایش قیمت شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۶:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۶۰۳۷
سقف قیمت نفت اتحادیه اروپا ممکن است منجر به افزایش قیمت شود
محدود کردن عرضه نفت خام روسیه از طریق دریا ممکن است بازار انرژی را متلاشی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مجله اکونومیست روز جمعه گزارش داد از آنجایی که تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه در هفته آینده آغاز می شود، این اقدام می تواند منجر به شوک های قیمتی در بازار جهانی شود. اتحادیه اروپا بر سر سقف 60 دلاری قیمت نفت روسیه به توافق رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیمه‌گران اروپایی و شرکت‌های کشتیرانی مدت‌هاست که در بازارهای انرژی «تسلط» داشته‌اند. 

به طور کامل 95 درصد از بیمه اموال و غرامت برای تمام نفتکش ها توسط شرکت هایی از بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام شده است. به نظر می رسد که این اهرمی باشد که غرب با آن می تواند فروش نفت روسیه را در سطح جهانی کنترل کند.

این نشریه می نویسد، با این حال، اگر نفت روسیه نتواند وارد بازار شود، ممکن است قیمت جهانی نفت افزایش یابد و به مصرف کنندگان غربی آسیب برساند.

 از این رو، وزارت خزانه‌داری آمریکا از آن زمان برنامه‌ای برای کاهش قیمت نفت ابداع کرده است: اجازه دادن به شرکت‌های اروپایی به ارائه خدمات خود، مشروط بر اینکه نفت با سقف قیمتی که غرب آن را تعیین می‌کند، خریداری شود.»

بر اساس گزارش اکونومیست، که هشدار می‌دهد کرملین می‌تواند صادرات نفت خود را با تکیه بر گروه کوچک‌تری از نفت‌کش‌ها و شرکت‌های بیمه غیرغربی کاهش دهد و قیمت‌های جهانی را افزایش دهد، همه چیز بستگی به واکنش مسکو دارد.

ابهام دیگر این است که در نهایت غرب چقدر قدرت بر بازارهای جهانی نفت خواهد داشت.

در این گزارش اشاره شده است که کشورهایی مانند چین، هند و اندونزی می خواهند از مشارکت در تحریم های غرب اجتناب کنند. 

به گفته اکونومیست، "توازن واقعی قدرت" در بازارهای نفت پس از 5 دسامبر آشکار خواهد شد و ممکن است "جهش شدید قیمت" وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز