تحریم های غرب علیه نفت روسیه رسما اجرایی می شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۷:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۷۱۵۶
تحریم های غرب علیه نفت روسیه رسما اجرایی می شود
تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه از طریق دریا رسما از روز دوشنبه آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه از طریق دریا رسما از روز دوشنبه آغاز شد. همزمان، گروه7 نیز سقف قیمتی 60 دلاری را برای صادرات نفت روسیه وضع کرده اند.

تحریم اتحادیه اروپا در ماه ژوئن و در بحبوحه ششمین بسته تحریمی اعمال شده علیه مسکو در ارتباط با درگیری در اوکراین به توافق رسید.

 این گروه رسما واردات نفت از طریق دریا از روسیه را از پنجم دسامبر به استثنای بلغارستان متوقف می کند. 

تحویل زمینی از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک نیز مستثنی است. این اقدام شامل محدودیت بیمه اروپا برای نفتکش هایی است که از روسیه به کشورهای ثالث نفت می فرستند.

سقف قیمت نفت روسیه که هفته گذشته بین اتحادیه اروپا، کشورهای G7 و استرالیا مورد توافق قرار گرفت، از 5 دسامبر نیز اجرایی می شود.

این اقدام حداکثر قیمتی را تعیین می کند که در آن نفت روسیه می تواند در هر بشکه 60 دلار فروخته شود. 

 

در آخر هفته، روسیه بار دیگر تاکید کرد که نه با سقف قیمت موافقت خواهد کرد و نه نفت خود را به کشورهای حامی این ایده خواهد فروخت.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه به تلویزیون روسیا 24 گفت: ما اکنون روی مکانیسم هایی کار می کنیم تا بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم. ما معتقدیم که این ابزار غیر بازاری است، ناکارآمد است، برخلاف تمام قوانین، مانند سازمان تجارت جهانی، به شدت با ابزارهای بازار تداخل دارد. ما قرار نیست از ابزارهای سقف قیمت استفاده کنیم. 

 

وی افزود که روسیه نفت خود را تنها به کشورهایی که با ما بر اساس شرایط بازار کار می کنند می فروشد، حتی اگر این به معنای کاهش تولید باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما