احتمال کاهش مالیات واردات طلا

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۳:۵۲:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۸۱۴۸
احتمال کاهش مالیات واردات طلا
اوایل سال جاری هند برای حمایت از ارزش روپیه، عوارض گمرکی واردات طلا افزایش داد و در حال حاضر احتمال دارد، مالیات واردات طلا را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روز دوشنبه بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد که دهلی نو در نظر دارد مالیات واردات طلا را که اخیراً افزایش یافته، بازگرداند تا جلوی ورود غیرقانونی طلا را بگیرد. بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی در حال بررسی کاهش عوارض ۱۲.۵ درصدی فعلی تا ۱۰ درصد است.

 منابع گفتند که این مرحله می‌تواند در زمان ارائه بودجه در اوایل سال آینده یا زودتر اعلام شود. هند تعرفه واردات طلا را از ۷.۵ درصد قبل در ماه جولای افزایش داد. هدف از این اقدام کاهش جریان ورودی طلا برای تثبیت پول هند بود. ارزش روپیه در آن زمان به دلیل تورم بالا و عدم تعادل تجاری دچار رکورد شده بود.

 بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، پس از این افزایش، واردات طلای هند در ماه جولای تا سپتامبر ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. هشدار‌ها در مورد افزایش قاچاق تقریباً بلافاصله پس از وضع مالیات شروع شد و بسیاری از دولت خواستند این تصمیم را بررسی کند.

 کارشناسان می‌گویند که افزایش مالیات بر واردات، صنعت داخلی طلای هند را با چالش مواجه می‌کند، در حالی که حجم کالا‌هایی که به طور غیررسمی وارد این کشور می‌شوند را افزایش می‌دهد که این باید بین ۴ تا ۶ درصد باشد که دولت نیز درآمد کافی به دست خواهد آورد و تجارت غیرقانونی نیز وجود نخواهد داشت.

 هند پس از چین دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است که عمده واردات آن توسط صنعت جواهر انجام می‌شود. به گفته وزارت بازرگانی و صنعت، هند در سال مالی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، ۶۵۱.۲۴ تن طلا وارد کرده است.  این واردات به ارزش ۳۴.۶۲ میلیارد دلار بوده و در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ با ۳۳ درصد افزایش به ۴۶.۱۴ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال، اداره اطلاعات درآمد کشور (DRI) اعلام کرد که بیش از ۸۳۳ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش ۴۰۵.۳۵ کرور روپیه (۴۹.۵ میلیون دلار) تا کنون در سال مالی جاری کشف و ضبط کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما